verticaal tuinieren

Het is alweer tijden geleden dat ik op mijn eigen kleine centimeters verticaal wilde gaan tuinieren. (zie hier de link)
Ik ben gek op het idee dat je tegen de muur hele tuinen zou kunnen aanleggen.
Net als daktuinen, die fascineren me ook al zo.
Maar voor zoiets aanleggen heb ik geen geld, dus dat wordt 'm niet.
Terug naar die verticale tuin van mij.

Het bleef een mager 'plantjes-bestaan' moet ik zeggen. Op zich was de basis in orde...aarde en gaas en aanplant, maar het duurde nogal voor het eindelijk een beetje ging groeien.
Bovendien verloren de bakken hun sokkelranden en bleven dus horizontaal voor een poosje.
(Onderstaande foto's zijn genomen in de late namiddag.... je ziet het aan de kleuren).
En toch, hè, ineens gaat het best de goede kant op.
Inmiddels heeft mijn man gezorgd dat ik ze goed kan ophangen aan de schutting. 
Wie weet komt er een keer een groter verticaal project.

Reacties

  1. Jaaa, leuk! Je hebt hier best wel veel geduld voor nodig. Maar wel erg leuk zo. En dan maar hopen dat de vogels er afblijven!

    Ik ben bezig met zo een ronde krans, waar je pinda's of zo voor de vogels in doet. Die werd hier niet meer gebruikt sinds we de muren een licht kleurtje gegeven hebben. Ik heb het deksel er afgehaald en er een beetje mos ingedaan en daar weer de plantjes op. Ik hoop hem voor de winter buiten te kunnen hangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee. zo'n verticale tuin. ziet er mooi uit.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten