Rotterdam; tussendoortje

Even er tussenuit met een dochter; naar Rotterdam.
Omdat we er zo'n beetje vandaan komen, trekt dat nog steeds.

Dochter boekte een kamer bij airbnb vlak bij de stad.



Ik ben wel gecharmeerd van het oorspronkelijke idee van airbenb. Het laten logeren van gasten bij jou aan huis, als je tóch een kamer over hebt. En daar mag best wel iets voor gevraagd worden natuurlijk.
Hoe het nu uit de hand loopt dat halve steden ver-air-b n b-en vind ik vreselijk.
Dat was ook niet de bedoeling; die commercialiteit.

Efin...we mochten te gast zijn in een huis van gezellige mensen. Heel leuk (en voor mij voor het eerst dat ik zoiets doe).


We zouden regen hebben, maar dat viel mee... De zon spiegelde alle gebouwen waar het maar kon
Als je een poosje niet in de stad bent geweest, vallen je weer andere dingen op. 
Bij het Blaakse Bos was het schoon en opgeruimd en aangekleed met allerlei plantenbakken.
Dat was een aantal jaren geleden anders, toen was het voornamelijk steen, vuil, stank in de hoekjes en een beetje verloederd.... het deed me goed op dit bos zo blakend van gezondheid aan te treffen.
De zure regen is voorbij.
Wat mijn dochter het leukste vond van alles wat we bekeken, was de Zwaan...
En de brug ís ook mooi... we zijn erover heen gewandeld. Je voelt wel de trams voorbij komen.
bomberdebom...
In het zonlicht glinsteren de steentjes onder je voeten als je loopt. Mooi.
Natuurlijk wilde ik naar Hotel New York. Daar even wat drinken.
Daar hangt deze lamp.
En als je dan daar naartoe loopt, zie je een weer eens een fenomenaal voorbeeld van oud en nieuw in de stad.
Zo heerlijk om met een dochter op stap te zijn, lekker bij te kletsen, vragen te stellen, te lachen en de stad te bekijken.
We hebben ladingen foto's geschoten.
Moe waren we wel...even slofjes passen dan maar...haha.

De frequentie van de blogs zal nog wat meer afnemen - dames- er komen zo onderhand heel veel andere dingen die de plaats van het bloggen in gaan nemen. Niet zo erg natuurlijk...Komt allemaal goed.

Reacties

  1. heerlijke stad: Rotterdam, zovewl te zien en te doen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat leuk.. ik was vandaag ook toerist in mijn eigen stad.. gedeeltelijk in mijn eigen wijk zelfs.. het waren de wereldhavendagen in rotterdam.. was er al niet meer naar toegegaan sinds de kinderen er zelf naar toe liepen..das 13 jaar geleden.. zal ook wat kiekjes op een blogje zetten.. al ben jij een veel betere fotograaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie stad! Zure regen? niet in ons land hoor, 't was er alleen in het Ruhr-gebied! En die plaatjes werden in alle kranten en bladen vertoond!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een gezellige tijd zo met je dochter en wat maak je toch een prachtige foto's, je moet er maar oog voor hebben.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk ( het is de stad waar mijn moeder geboren is, mijn opa puin ruimde na het bombardement, mijn overgrootouders begraven liggen en mijn oma in de hongerwinter probeerde te overleven met hongerende kindjes) Geweldige foto's, dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten