cadeautje voor meervoudig gehandicapte jongen

Onze dochter heeft een buurjongen die jarig wordt. En dus is er een feestje te vieren.
Ze wil graag wat geven, maar dat is wat ingewikkelder...want wat geef je als iemand meervoudig gehandicapt is.

Mijn dochter wist wat en daar had ze mij voor nodig. Of ik een kussen wilde maken voor hem.
Ik maak wel eens kussens met wat rare vormen. Want zeg nou zelf; Waarom moet een kussen altijd recht zijn. Helemaal niet logisch toch?

En een soort van kussen waar iets meer mee aan de hand was, dan alleen kussen zijn, vond mijn dochter een leuk idee voor haar 'vriend'.
Het 'balletje' lag bij mij want dochter kan niet naaien. (Als ik daar geen zin in heb, zeg ik echt wel nee.
Maar dit is toch een leuke uitdaging?!`)

Wat een gelukkie dat ik lapjes mocht halen bij Marja. Laat daar nou net het lapje bij zitten dat mijn fantasie prikkelde.
Het werd een kussentje van Marja's beestenprintje met als onderkant een soort afwasbaar foam-stofje. (niet al te groot, want dat zou weer onhandig zijn)
Dat er zo'n rare bovenkant aan zit (op de foto) komt omdat het nog open is aan die kant. Ik heb 'm plat opgestuurd, dan kon mijn dochter 'm vullen en dichtnaaien.
Er zit een zak in met een rist, dan kan er iets in opgeborgen worden. Natuurlijk van een super zacht stofje.
Met een randje erlangs met lussen.
Er zitten labeltjes aan van verschillende texturen
 en bijvoorbeeld een hartje met kraakfolie
Geeft niet dat er roze gebruikt is, helder en gezellig kleurtje.
(Van de week hoorde ik trouwens dat roze jaren geleden juist een mannenkleur is geweest... ja waarom ook niet).
Ik hoop dat hij het kan waarderen... en als zijn ouders dat roze niks vinden, kunnen ze het er altijd nog afknippen.

Reacties

  1. Goed idee, zal de jongen vast heel fijn vinden dat zachte stofje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk, dit brengt mij op een idee. Ook bij dementerende mensen zijn dit soort kussens waar veel aan te voelen is fijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jaaaaa, ik herkende het lapje meteen (Marja is mijn moeder)
    Wat een leuk lado heb je gemaakt zeg.
    Echt over nagedacht en zo leuk, die "rare" vorm.
    En dan al die voel dingen eraan en de stof die zo lekker zacht is.....geweldig.
    De rits is lekker handig, kan er nog iets "extra's" is, als bijvoorbeeld een knisperding, of een klein balletje of zoiets......blijft het een uitdaging, dit kussen, want zo is er elke keer wat nieuws te voelen.
    Ik zeg: Opdracht geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten