WOYWW tas in wording

Er komt niet zoveel creatiefs uit mijn handen op dit moment...alhoewel?
Ik ben wel begonnen aan een denimtas. Een hele nieuwe.
Dat betekent dat mijn hele werkkamer denimblauw kleurt.
Ik heb wel keurig de boel gesorteerd: zakken bij zakken, labels bij labels, lappen bij lappen enz. Maar toch. Als je combinaties wilt maken, wordt alles overhoop gehaald voor de juiste match.
Het lijkt simpel, maar het blijft een puzzel om de juiste samenstelling te krijgen. En als dat dan lukt, ben ik weer helemaal blij.
Overigens ben ik er dan nog lang niet...want als ik een voorkant en nog een voorkant hebt (beide kanten dus) dan kan ik pas bedenken hoe de tas in elkaar wordt gezet...Het is nooit van een patroon of zo.
Zelfs het inzetten van de rits, of er aparte zijkanten in komen, hoe lang de hengsels worden en hoe ik ze er aan zet; alles wordt bij elke tas opnieuw uitgevonden.
Dat is een ingewikkelde manier van werken, maar zo gaat het nou eenmaal het beste bij mij.

Soms neem ik me wel eens voor een standaard patroon te gebruiken, maar daar komt eigenlijk gewoon niet van. Ik begin en zie dan vanzelf wel waar ik heen wil.

Nu ben ik eerst toe aan het zoeken van een voering... wat voor stofje wordt het dit keer?
(wordt vervolgd)

Reacties

  1. Wat een leuke manier van werken! Heel spannend wat het gaat worden....Ik begin vaak met een keurig patroon en dwaal dan af naar m´n eigen ideetjes. Ik kijk uit naar ´wordt vervolgd´!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben reuze benieuwd naar je tas!
    Die werkwijze komt me wel bekent voor...hihi!
    En daarna de bende weer opruimen...mijn zolder Ateljee ziet er dan uit of er een bom ontploft is!

    Veel maak plezier !!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, I think that will look splendid. It's a lot of work with denim, not sure my sewing machine would come with all the thicknesses! I think the composition so far is wonderful, keep going!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. I love the denim project you are working on - it's looking great, but like Julia said I don't think my machine would sew through all the thickness of fabrics! Hope you have a great week and thank you for stopping by my desk this week,
    Diana #16

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind 'm nu al mooi! Gecontroleerde chaos, toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Love all the different denims! Will make a good strong bag.
    Take care
    Christine #19

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hi Elizabeth, You didn't leave your WOYWW number, but hopefully you are the Elizabeth that kindly visited my blog.

    Couldn't see how to translate your post, but from what others have said I get the gist of it.

    Always good to recycle things. Your bag will be great.

    Thanks for stopping by my blog.

    Happy WOYWW
    Sue #11

    BeantwoordenVerwijderen
  8. What a wonderful project! The bags will be fantastic :)

    Have a Wonderful Wednesday
    Bubbles #32
    http://patchworkapples.blogspot.co.uk/2017/04/woyww-412.html

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je moet, denk ik, gewoon niet willen veranderen wat betreft het creëren van zo'n tas
    Als dat jouw manier van werken is, dan: houden zo.
    Ik ben wel benieuwd naar de voering van de tas,
    Succes er mee.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Really look forward to seeing what you do with this lot. Have a great belated woyww, Angela x7x

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Elizabeth, wat leuk dat je langskwam op mijn blog en óók nog in het Nederlands! Jawel, ik ben ook Nederlandse, een Zeeuws "meisje" zelfs ;) Je vroeg naar het 'Pennywafelhuis' - dat is te vinden in Middelburg in een flatgebouw in een 'moeilijke buurt' en het open atelier is in de flat opgezet als een 'urban art' sociaal project... (zie http://www.cal-xl.nl/projectenweb/project/het-pennywafelhuis/ ) Ik kom er niet zo vaak - te veel 'probleemgevallen' en negatieve energie - en ik werk liever in mijn eigen atelier met mijn eigen materialen om me heen maar zo nu en dan is het wel even leuk om heel groot aan de slag te gaan in het open atelier.
    Je jeans-tas ziet er veelbelovend uit! Laat je 'm zien als 't af is?
    Sorry voor mijn late bezoek, ik zat vorige week/weekend vol met afspraken en workshops geven en heb nu pas tijd voor een 'rondje woyww'. Ik hoop dat je een leuke week had en misschien tot ziens. Liefs uit Zeeland, Marit #16

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Marit... Toch gaaf zo'n plek...hebben we hier dus ook wel. Maar het blijft aanspreken als mensen zo'n gezamenlijke ruimte hebben, vandaar mijn vraag.. Leuk dat je zo uitgebreid vertelt.

      Verwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten