vlinders van margarine folie maken. tutorial

Dit idee heb ik van internet gehaald; vlinders van folie.
Je kunt er allerlei twisten aan geven, maar ik ben aan de slag gegaan met de vrouwen van de inloopochtend met folie van halvarine of margarine kuipjes.
Eerst een tijdje sparen natuurlijk. Zelfs onze mannen haalden zonder scheuren de folie van de halvarine af...haha.
Knip eerst een vierkantje van het velletje want daar maak je de vlinder van.
Vouw de diagonalen (punten op elkaar) met de goede kant van het folie naar buiten.
En vouw de rechte kanten op elkaar met de goede kant naar binnen.
Je hebt nu bovenstaande vorm.
Dan vouw je twee zijkanten naar binnen; zo krijg je de piramide.
Neem nu de voorste punten en vouw die langs het midden omhoog.
Draai het folie en vouw de bovenste en voorste punt naar beneden.
In principe heb je dan de vlinder al gevouwen.
Alleen moet je nog wat vorm eraan geven.
Op onderstaande foto zie je hoe ik aan de linkerkant getekend heb hoe je knipt...
Aan de rechterkant heb ik dat gedaan.
De bovenkant van de bovenvleuger heb ik ook iets gegolfd geknipt en dat strookje omgevouwen als voelspriet.
Vouw het folie een beetje in een natuurlijke vorm. Dat is het fijne van folie, welke kant je het ook opbuigt, het blijft zitten.
Nu kun je deze vlinder gebruiken op een kaart, of op kaarsen, op vazen en op takjes.
Trouwens; wat denk je van een paar vlinders op het raam? Dat kan met dubbelzijdig plakband heel goed. (tot je ramen gaat zemen natuurlijk).
en natuurlijk leent mooi papier zich ook prima voor een vlinder.


Gezellig werkje voor kinderen in de paasvakantie.

Reacties

Populaire berichten