WOYWW koffieverpakking wordt slinger




Van een aantal spaarders krijg ik afwijkende koffiezakken. Ik bedacht dat ik daarmee tassen zou kunnen vlechten met grotere blokken. Daarmee ben ik dus aan de slag gegaan.

Maar het resultaat is te weinig in verhouding met de andere blokken en het materiaal is eigenlijk te dik. Dus staat die doos met geknipte koffieverpakkingen er nog (waarom ik het niet weggooi?)



Toen ik op mijn zolder kwam om te strijken en vervolgens aan het keukentje te gaan werken, zag ik dat doosje staan.... ineens ging het weer kriebelen.

Even uitproberen, iets wat ik in mijn halfslaap al had bedacht. Ik kon er wel slingertjes van naaien.


 Blokjes knippen, niet afgemeten of zo, wel nee... dat is teveel gedoe. Gewoon knippen als het maar
enigszins vierkant is. Groter-kleiner, maakt niet uit.



Onder de machine en gaan met die banaan.
Leuk om te doen.



Als je een hele serie maakt en ze aan een houten stok hangt, dan heb je een raambekleding.


En als je er belletjes onderaan hangt, kan het in de zomer buiten hangen... klingelt het gezellig.

Dit kan natuurlijk ook met de zilveren koffieverpakking, met krantenpapier (hoewel het eerder scheurt en bij nat worden, stuk gaat) snoeppapiertjes enz.

Zelfde systeem als mijn kerstslinger van een tijdje terug.



klik voor een tutorial daarvan hier


Reacties

  1. Morning Elizabeth. What fun you have been having - a lovely idea.
    Take care. God bless.
    Margaret #9

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kijk en voor zulke dingen zou il dan wel graag een naamachine hebben. Voor de kleine frutsels.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. What a brilliant use of packaging. Sarah #24

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, my cat would love to play with your garland! Such a great idea! DBW #23

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ooh excellent to hang in door ways to stop flies in summer - very pretty dxxx#28

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh this is such a nice way to use the foiled pieces, lovely light catcher!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Great idea, will sound lovely tinkling in summer breezes. Have a great week, Hugs, Shaz #8 XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  8. My goodness, you should come by every week! How inspiring! I am always in tug of heart strings when I have to throw non-recycle products in the bin, while wondering how on earth I could recycle it into craft. We use these kinds of coffee packets at work so I will now think about making a garland with them. Thank you so much for sharing and have a great week - EmbroidRage #3 x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow that looks very fiddly! Wonderful garland though. A great idea for reusing the packaging.

    Happy WOYWW
    Sharon K #34

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Beautiful! So neat what you can do with things we normally toss! Thanks for sharing, Lindart #40

    BeantwoordenVerwijderen
  11. I can't believe you sewd those, I am lucky if I can sew on a button :D Tracy #27

    BeantwoordenVerwijderen
  12. het wordt een vrolijke feestelijke boel bij jou met al die slingers!!!
    wat een engelse invasie van bewonderaars op je blog !! leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Great idea to use up something which would otherwise be thrown away. Happy woyww, Angela x 21

    BeantwoordenVerwijderen
  14. what a great upcycle use of shiny packaging. I'm looking back at your Christmas garland. Very pretty and festive. Creative Blessings! Kelly #42

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten