vaas hoes maken

Voor een beetje design kun je vaak op een kunstmarkt wel slagen.
Zo zag ik een keer genaaide flessenhoezen die je over een fles trekt en 'm zo tot trendy vaas opwaardeert. 


En ik kreeg er zelfs één een tijdje geleden: om na te maken.
Daar is nog niet van gekomen, maar het idee is natuurlijk leuk.

Ook Joke heeft het idee ergens opgeduikeld en is ermee aan de slag gegaan.
En bij haar blijft het niet alleen bij een vaas, maar het wordt meteen afgemaakt: bloemen erin, die erbij passen.

Niet zo gek dat het me dan gelijk nog meer aanspreekt.
Het ziet er prachtig uit. Stijlvol laat ik maar zeggen.


Ze schrijft erbij:

Bijgaand 2 foto's van de flessenoveralls.
Je kunt hier het best skai of een stevige stof voor gebruiken.
Ik heb een ruim papieren patroon getekend, even op de fles passen.
Dan eerst 1 kant naaien en de kant zigzaggen.
Dan met spelden de andere kant op maat maken en naaien/zigzaggen.
De ruimte die over blijft kun je afknippen, of een randje er aan laten, dat is ook leuk.
Eventueel een versiering aanbrengen.



Mooi he? Fijne dag allemaal

Reacties

  1. heel leuk!!!
    moet toch ook mogelijk zijn met een bijpassend katoentje of zo.. al staat dit niet zo stoer als skai!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig kan vast ook met een stevige denim. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hello helizabeth
    I loved your website, lots of recycling and beautiful creations, hello from Portugal.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten