open dag Cibap

Het verzoek lag er al even... onze kleindochter zou wel willen leren naaien.
En omdat ze 7 jaar is, is dat best al vroeg.

In mijn gedachten ben ik dan al aan het bedenken hoe ik dat ga aanpakken, want een planner ben ik niet.



Zaterdag kwam het er van. Maar ik heb haar eerst meegenomen naar de open dag van Cibap...een beroepsopleiding voor mensen met fantasie. Ik wilde er zelf heel graag heen om inspiratie op te doen en haar te laten snuffelen aan creativiteit. Handig omdat ze toch in de buurt woont van ons.




Deze stoel stond in de winkel van deze school...wat een beauty

Haar moeder leek dat ook wel wat, dus die mocht mee. 
Vooruit dan maar :-).
Heel gezellig want zij heeft ooit het Nimeto in Utrecht gedaan en heeft haar papieren voor etaleren en stylen en ontwerpen.

Eens kijken of deze school ook zo leuk is.



Natuurlijk ben je ruim 20 jaar verder. Moest zij nog haar werkstukken met de hand maken of op een typmachien... en zelf uittekenen, nu gaat er zoveel digitaal.
Maar het handwerk blijft natuurlijk wel en de ideeën zitten nou eenmaal in je hoofd.

Zo'n opleiding zouden we wel allebei overnieuw willen doen.
Maar ja... we hebben allebei wel onze stiel gevonden. Zij met haar babypopjes en ik met alle andere dingen.

Kleindochter vond het gelukkig ook wel wat allemaal
.... heel anders dan ze gedacht had, want ja, wat stel je je voor bij een school....

Daarna mocht ze komen naaien. 1e les. Mama kon best alleen naar huis.

Morgen iets over hoe dat is gegaan.
Tot dan maar weer.

Reacties

  1. Je kan niet vroeg genoeg beginnen, met ontwikkelen. Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk, zo zie je maar weer, het zit in de genen. Ben b enieuwd naar het volgende bericht.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten