haken en de handwerkbeurs


Vorige week ook naar de handwerkbeurs geweest? Ik wel, en ik heb genoten.
Wat minder makkelijk gaat, is foto's maken. Soms zie je zulke briljante dingen (voorbeelden vaak) dat ik die wel zou willen fotograferen, maar daar zijn de standhouders over het algemeen niet blij mee.
Geeft ook niet, ik snap dat wel.


Waar ik aan de praat raakte en wel foto's mocht maken, was bij een ruime stand waar een caravan stond. Van Haak maar aan.
Een uit de kluiten gegroeid project dat nog steeds gaande is; van het haken van de grootste grannydeken ter wereld.


Wat is het idee? 
3-ledig....Het initiatief is ontstaan in Leeuwarden en rolt zich uit over Nederland.

1- Leeuwarden is volgend jaar culturele hoofdstad van Europa..
feestje vieren dus...met de grootst denkbare gehaakte deken.
2- Wat zou het leuk zijn als overal in Nederland van die gezellige haakclubjes ontstaan. Goed voor sociale contacten, productief en vrolijk... allemaal aan de haak.
3- En dan worden al die granny's die worden gehaakt met wat voor garen dan ook, gestuurd naar Leeuwarden naar deze gezellige dames die er één enorme deken van maken.
Ze zijn al heeeel ver, maar er kan altijd nog wat bij.

Wat gebeurt er vervolgens als de deken zijn werk heeft gedaan als oogverblindende uiting van saamhorigheid? 
De enorme deken wordt in kleine dekens uiteen gehaald en aan mensen gegeven die een deken zo ontzettend hard nodig hebben waar ook ter wereld(?)

Dit is wat ik begrepen heb van deze gastvrouw op de beurs.


Om te kijken of ik niet fantaseer: bekijk de FB pagina.


Gehoord hebbende over waar het om ging, bedacht ik dat het me leuk leek dit te delen.
Doe ik natuurlijk graag.
Thuis meteen achter de laptop en zoeken maar....
Ik had nog niet van dit project gehoord... en dat is mijn eigen schuld...
want ik ben nb. bloglid van Haak maar aan...

Maar omdat ik momenteel niet zo veel haak en dus die blogpost niet bezoek, was het aan mijn aandacht ontsnapt... Hoe dom is dat.
Ik hoop het hiermee goed te maken.

p.s. Als je nou wilt haken en je hebt geen haakclubje in de buurt en je ziet het ook niet zitten om er één te starten: geen nood... je mag gewoon op eigen houtje meedoen. Voor sommige mensen is dat
heerlijk. Dus schroom niet en haak maar aan.


Reacties

  1. Wat een leuk idee en wat ziet het er kleurrijk uit.
    Wil je misschien contact met me opnemen. Je vindt mijn e-mail adres op mijn blog. Ik ben aan het opruimen en heb wat stofjes, misschien is het iets voor jou of voor jullie inloopochtend.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit initiatief kende ik, bij ons in het verzorgingshuis wordt er ook druk aan gehaakt. Maar dat die enorme deken weer uit elkaar wordt gehaald om dekens uit te delen wist ik niet.
    En dat vind ik nu juist het mooiste van deze actie. Dus dank voor je info!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuk he?? ik ben inzamelpunt voor rotterdam en omstreken.. ook kan je grannies van 10x10 sturen dan haak ik ze aan elkaar tot een deken .. mijn adres staat op de facebooksite van de grootste deken..
    https://www.facebook.com/samenhaken/posts/481964848654835

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten