dinsdag kistjesdag; krans van draad en verfstalen

Een tijdje geleden heb ik gezocht bij een verfwinkel naar de juiste kleur van onze muur.


Want een staal in je tas is wel handig bij het kopen van 'kamer'spullen...
En omdat de kleur die ik bijna 9 jaar geleden koos, nu in de mode is, kun je stalen vinden.
Toen niet.


Ik gokte een beetje in de winkel en thuis bleek hij er bij te zitten.
Maar de andere stalen waren dus net mis.

Wat doe je daar mee? Want wat zijn het mooie kleurtonen.
Ik ben dol op dit groen.


Blaadjes knippen dan maar....die vervolgens niets lagen te doen in de boekenkast.
Ik kan ze op een kaart plakken natuurlijk, maar gaandeweg bedacht ik dat ik eens trendy zou doen.
Een stuk ijzerdraad en dan de blaadjes eraan plakken.




En zo wordt het dan....


Is best leuk geworden.
Het is een kistjeskransje geworden.

In het kistje hebben we nu een foto staan van mijn overleden schoonzusjes... Als in een soort lijstje.
Maar ook al wil ik die foto nog laten staan, de rest wilde ik veranderen.

Voor deze blog heb ik de foto van mijn schoonzusje en de kaart die erbij staat eruit gehaald.
Dat is te privé.... maar de krans laat ik wel zien, en het zilveren vogeltje ook.
Zo'n vogeltje hadden we vroeger in onze kerstboom...toen ik kind was. Ik kreeg het van mijn buurvrouw toen ze hoorde dat ik zo'n vogeltje zocht.


Het kistje is weer aangekleed.... en zo laat ik het een poosje.


Reacties

  1. Oh, ik had vroeger ook zo'n vogeltje. Als kind al. Maar ja, niet overleefd.
    Ondertussen ligt mij fruitschaal vol met houten fruit en vogeltjes.
    groeten

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten