overslag schort

Je ziet de leukste schorten op pinterest.



Een schort maken vind ik niet zo moeilijk. Ik maak mijn eigen schorten zelf.
Maar de laatste tijd zie je van die overslagschorten en die intrigeren me.

Vroeger maakte ik zulke kinderschortjes. 
Maar voor mezelf leek het me ook leuk.

Alleen ik ben niet zo van het patronen zoeken, dus moet ik zelf aan de slag.



patroontekenpapier is op, maar ik heb nog een rol inpakpapier. Dus...

Eerst maar eens uitproberen dan. En daarvoor komt dan een lap uit de kast van mooie katoen. Ik wist nooit wat ik ervan zou maken.
Maar hiervoor vind ik het heel leuk!


De zelfkant van de stof is wit...en ook al 'afgewerkt'. 
Mooi om daar lekker diepe zakken van te maken. 

Het is het gelukt, dus kan ik altijd nog meer maken voor wie dan ook.

Het leek me handig om geen sluitingen te maken. Je doet 'm eenvoudig over je hoofd.

Wel belangrijk om de overslag op zijn 'vrouws' te doen...anders klopt het plaatje gewoon niet, vind ik.
dus rechts over links.
(Handig om alleen in een gebaar je jas dicht te knopen... dan weet je meteen dat rechts over links hoort als vrouwensluiting. Zo leer ik het mijn kleindochters).

Reacties

  1. Het is een prachtige overslagbloes! Zonde om als schort te gebruiken *Ü*.
    Knap hoor dat je het patroon zelf gemaakt hebt.
    En dag gebaar voor de vrouwensluitkng is knderdaad handig. Ik doe iets soortgelijks, maar dan bij het tafeldekken (kan maar niet onthouden of het mes of de vork links moet....ik doe dan net alsof ik ga eten en 'ping' ik weet het :-)
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die is mooi geworden, leuk stofje, staat je goed. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat leuk... ik vind het ook meer waard dan het woord schort!!
    ik zou hem als heerlijke overgooier dragen!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten