kerstbal van wattenschijfjes

Dit is leuk!
Ik had het nog niet eerder gezien, maar misschien ken jij het al.

Een kerstbal van wattenschijfjes.


Ans kwam er mee aan op de inloopochtend. En het ziet er zo leuk uit.

Je hebt een tempexbal nodig, spelden, wattenschijfjes en wat kraaltjes of lovertjes.

En dan kun je 'los'.


De wattenschijfjes dien je in een spiraaltje te knippen. (ik denk haast dat dat het handigst gaat met een klein schaartje).
Dan rol je ze wat steviger op en heb je een bloempje. Dat prik je vast met een speld waaraan je eerst een lovertje en/of kraaltje hebt geregen.

(maar als ik dit zo zie en vergelijk...verdenk ik Ans er van dat ze twee wattenschijfjes in elkaar heeft gerold... want de grootte van zo'n bloemetje is toch anders, of heb ik dat nou mis?)

Balletje vol prikken en klaar is je versiering.

Ans vertelde daarbij dat je het ook met een halve bal kan doen die op een glas past. Als je daarin dan een beetje nepsneeuw doet met een ornamentje (boompje of hertje of poppetje of takjes) en je doet die halve wattenschijfjes bal er (met de ronde kant naar boven) op om het af te dichten, dat je dan een mooi tafereeltje krijgt... Zie je het voor je? Dan kun je het vast óók maken.

Ik vind dit al spannend genoeg. Veel prikplezier.

Reacties

Een reactie posten

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten