kerst vieren (en vijfhoek knippen en origami ster maken. Tutorial gevonden.


Ik wens jullie een gezegend kerstfeest met een versiert hart.
Vol licht van Gods genade. 
En mocht je nou niet weten waar ik het over heb? Stap eens een kerk binnen met kerst. En laat je hart vullen met liefde.


Gisteren tijdens de inloopochtend heeft Joke me geleerd hoe ik een vijfpuntige ster kan vouwen.
Het was feest en de meesten zaten kerststukjes te maken. Maar mijn materiaal (een schaal waarop waxinehouders moesten en een houder voor oasis was uit elkaar en moest thuis eerst gelijmd worden.

Iets van het groen nam ik maar mee naar huis...de rest heb ik zelf wel.

Intussen lekker bijpraten en dus leren hoe je een ster vouwt. Was ik al zo lang van plan omdat ik hem bij Maria al had zien staan... Want de sterren zijn evengoed leuk buiten kerst om.

Goed... 
Eerst heb je een vijfhoek nodig. 
En daarna de ster...

De beschrijving van allebei vind je hier: 
KLIK HIER


Ik heb wat sterretjes gemaakt en probeerde er ook één van koffie folie...maar die sprong telkens weer uit elkaar.
Dan maar een gaatje gemaakt in het midden... een knoop erdoor geschoven en met een speld vastgezet aan de achterkant.
Grappig... en lekker vlug.


Reacties

  1. wat een mooie sterrren!!
    even de uitleg opgeslagen.. ga ik (ooit) nog wat mee doen!!
    en tja.. waarvoor zijn wij op aarde..ik denk ook om jezelf te verbeteren en zoveel mogelijk lief te hebben en elkaar onbaatzuchtig te helpen en dan niet alleen met kerst!.dat het moeilijk is dat is zeker, maar blijven proberen is al de helft!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je dat mooi verwoord.
    Je sterren zijn leuk.
    Jij ook gezegende kerstdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige sterren. Hier hangt die van vorige jaar weer, vind hen nog steeds prachtig. Fijne kerstdagen toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten