schrift versieren

Met kindertjes over de vloer hoor je de meest leuke dingen.
Want wat een uitspraken kunnen ze doen en wat voor logische conclusies kunnen ze trekken!


We genieten er nog steeds van met al die kleinkinderen.

Van onze eigen kinderen heb ik een heel boekwerk van opmerkingen.
Ik schreef zodra ik iets bijzonders hoorde, de uitspraak op. De keukenkalender was meestal wel bij de hand.
Direct, want anders was ik het kwijt en juist dat letterlijke is zo leuk.
Later schreef ik het dan in hun plakboek overdwars in de kantlijn, zodat ik later alle opmerkingen makkelijker kon verzamelen.
De stembuigingen en het gezicht erbij vergeet ik niet zo makkelijk.


Dat bracht me op het idee om één van onze schoondochters een schriftje te geven voor in de keukenla. ( met de knoopjes is een optie voor een volgende keer.... Nu dus zonder).
Daar kunnen kinderopmerkingen in opgetekend worden...:
Voor het nageslacht.

Reacties

  1. Goed idee, want je vergeet de uitspraken maar al te snel. Een van mijn kleindochters ( toen 5 jaar) kwam graag bij me afstoffen. Ik ben niet zo'n dagelijkse poetser en ze zei toen: bij de andere oma is dat niet leuk, want " Als alles schoon is kun je niet zien of er gestoft is." Haar tante vond dit een prachtige uitspraak en liet er een tegeltje van maken.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten