herfstslinger


Maakten we vorige week op de inloopochtend een herfststukje... dit keer was er weer overvloed van materiaal om een herfstslinger te maken.
(ook voorgaande jaren deden we dat al... kun je nog wel ergens terugvinden)

En eigenlijk is dit een nog eenvoudiger werkje dan een bloemstukje maken
Het maakt niet zoveel uit hoeveel verschillende soorten materiaal je hebt... Er is genoeg te vinden.



Bladeren van alle soorten bomen en struiken, zelfs hedera blijft prachtig in een  slinger.
Er zijn van die kleine appeltjes en peulen.

Wat denk je van stokjes en rozenbottels.


Als je met een zakje op stap gaat, kun je diverse dingen oprapen of plukken.

Ook kaneelstokjes, of gedroogde citrusschijfjes zijn te gebruiken... Soms kun je die kopen, maar ze zijn ook zelf te drogen. Hoe? Kun je vinden op internet.

Wat je verder nodig hebt is dun touw en een dikke naald... Je krijgt er wel vieze/sappige handen van.
Beetje kleverig, maar handen kun je wassen, nietwaar? 

Het leukste was eigenlijk dat een vrouw die altijd hulp nodig heeft met het maken van iets (wat natuurlijk prima is) zelfstandig deze slinger heeft gemaakt... 
(mijn kleindochter zou zeggen; super tof) 
Zie hieronder haar slinger:


Leuk he? Allemaal aan de pluk en raap.

Reacties

  1. Mooi kleurig allemaal. ja de 1 is nou eenmaal handiger dan de ander. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg leuk dat ze zoiets dan alleen kan maken! Ze had er vast veel plezier aan. En dat zie je!!

    Fijn weekend.

    Groetjes Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuk, zo'n vrolijke slinger!
    en om op je reactie onder mijn blog even terug te komen.. ik loop niet goed.. dus wandelen en afvallen is geen optie voor mij.. alhoewel ik wel zover mogelijk probeer te lopen.. maar langer als 10 minuten wandelen op een goede dag hou ik niet vol en ik loop heel langzaam.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten