netje haken voor fruit

De plastic tasjes zijn passé...maar plastic is er in overvloed.
Dat gaat me aan mijn hart en ik ben dus aan het verzinnen, hoe ik met alle groenten en fruit zonder plastic thuis kan komen.



Een stoffen zak zou prima zijn, maar dan ziet de cassiére  niet wat er in zit.
Een andere manier dan?

Ik zou natuurlijk een netje kunnen haken van katoen. 
De prijssticker plak ik er wel op.
Dat kan. 
Katoen heb ik liggen en dat moet toch ooit een keer gebruikt
worden? Twee vliegen in één klap. 


Ik ga in het wilde weg aan de slag. Ben niet zo van patroontjes zoeken en uittellen.(beetje dan)
Dus op gevoel gehaakt ontstaat er een netje.



Dan vraagt mijn man: "haarnetje aan het haken?". Haha.
Zou zo maar kunnen.



Maar dat wordt het dus niet.

Als het klaar is, vraag ik me wel af of ik me durf te vertonen in de winkel met dat netje...
Dus wat zal ik doen?

(oh en de tip dat je plasticzakjes voor huisvuil kunt gebruiken ken ik al..)



Fijne week allemaal

Reacties

  1. Ziet er toch goed uit. Ik heb 1 in de boodschappenmand mocht ik tekort hebben altijd handig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb al eens zitten denken om de plastic tasjes in repen te knippen en daarmee te haken. Net als bij jouw etuitjes van cadeaulint. Zou dat sterk genoeg zijn? Maar de zachte tasjes haken natuurlijk het prettigst en die zijn ook zo gemakkelijk in de toiletemmertjes. Tja...
    Fijne dag, groetjes, Thea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat kan hoor, heb ik destijds gedaan, ik had er een zwemtas mee gehaakt en dat waas geweldig, hij is superlang meegegaan.

      Verwijderen
    2. Kijk eens op Jotsetter (facebook)wat voor moois je kunt maken van oude plastic tasjes. Voor mezelf heb ik een boodschappentas gehaakt, die al meer dan tien jaar meegaat.

      Verwijderen
  3. Ik vind het fantastisch wat jij allemaal kan handwerken. En je moet je zeker niet schamen om je te vertonen met je zelfgemaakt netje. Ik gebruik al twee jaar zelfgemaakte zakjes voor groenten en fruit en krijg alleen maar positieve reacties zowel van de winkelmensen als van andere klanten. De meeste mensen willen dan weten waar ik die gekocht heb want ze hebben interesse. Zo veel mogelijk oplossingen bedenken om plastic en verpakkingsvrij te kopen zou ik zeggen. Fijne dag nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Natuurlijk kun je je vertonen met dat netje. Ik heb iets soortgelijks gemaakt, maar dan opvouwbaar en sommige mensen kijken raar, maar nooit een nare opmerking over gehad. Weleens leuke!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh leuk zeg! Tuurlijk meenemen naar de winkel. Superhip! Jammer dat u geen patroon heeft...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hier ook gewoon met zelfgemaakte tasjes naar de super hoor!!
    en ja ik haak soms ook nieuwe tassen van plastic tasjes via het reepsysteem.. daar kan je hele sterke grote veel te gebruiken boodschappentassen van haken!! ook veel mandjes van gehaakt voor op de badkamer,met voorraad shampoo en zeep en makeup.. alles in een bijpassend mandje ! omdat de plastic zakjes veel kleuren hebben kan je zelfs gekleurde streeppatronen haken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gewoon meenemen en fruit of groente in doen. Oude krant in de prullenbak vormen en na het legen in de kliko ff het prullebak-emmertje afwassen. Even buiten laten drogen en schoon is het en kan er een nieuwe oude krant in. MeMaree.. Jolanda heeft op haar blog het patroon van een netje.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ook toevallig, mijn zus vraagt er eentje voor haar verjaardag, simpel te maken, maar wel even tijd nodig . . .

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb er ook een in gebruik. De slager vond het een super goed idee.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi en handig netjes, prima toch?
    Bedankt voor de tip van het liedje van de veldmuis, ik ken het, maar het zat heel ver weg in mijn geheugen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. carinissima! Devo provare a farla anche io! Un abbraccio! :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten