mozaïek

Afbeeldingsresultaat voor bonnie septer

Pas geleden stond ik met een kraam in de kringloop van Zwolle Zuid.
Leuk om mensen te laten zien hoe je uit oud materiaal iets nieuws tevoorschijn kan toveren.

Afbeeldingsresultaat voor bonnie septer

Tegenover me stond een vrouw die de mooiste dingen maakt met mozaïek.
En ze maakte portemonneetjes van sappakken.
Leuk om te zien en zo gemaakt dat het zelfs handige dingen zijn om echt te gebruiken.

DSCN0932

Maar het mozaïek was echt wel de ogentrekker.


Ik laat met haar toestemming hier wat zien. 
Mocht je belangstelling hebben, kun je me mailen op alles-vanellis@hotmail.nl

Afbeeldingsresultaat voor bonnie septer

Wie van jullie beheerst deze techniek? Volgens mij is het ingewikkelder dan het lijkt. In ieder geval is de keuze van kleuren en materialen wat deze vormen betreft raak.

Afbeeldingsresultaat voor bonnie septer


Reacties

  1. Ja mozaiek daar heb ik heel wat mee gedaan en nog steeds doe ik het af en toe ,b.v tuin tafeltjes maar ook heb ik allerlei schilderijen er mee gemaakt ,het portret van mijn kleinzoon ,heel leuk om te doen .
    Leuk deze mozaiek die je laat zien


    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi. Een paar jaar geleden heb ik met deze techniek gewerkt. De eerste foto vind ik erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gewoon beginnen met oude kop en schotels, deed dit vroeger met gips.
    Maar misschien zijn er nu betere plakmethoden, even opzoeken . . .
    Mijn tante liet oude lelijke kopjes "per ongeluk" vallen, daarna nog een klap met een hamer en je had weer nieuwe stukjes voor een werkstuk

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb wel ervaring met dit soort mozaïek. Met de juiste materialen is het echt niet moeilijk. Maar een beetje ruimtelijk inzicht en gevoel voor kleuren helpt wel om een mooi eindresultaat te krijgen. Je kunt altijd een keer een afspraak maken, dan help ik je op weg op mijn hobbyzolder. Alle materialen om te starten heb ik zo liggen. Ik doe dit niet commercieel, ik vraag alleen een vergoeding als ik extra kosten maak om materiaal aan te schaffen (of je neemt mee wat ik niet heb).

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten