broekzakkentas

Met het naaien van de tas die ik hiervoor liet zien, zocht ik zakken voor op en in de tas.
Daarvan heb ik inmiddels een hele verzameling en de bijpassende zakken worden met zorg gekozen.
Trouwens; de combinatie van lapjes en materialen ook. 
Soms duurt het een poosje voor ik de juiste combinatie heb waar ik tevreden over ben. (zie ook weer het verhaal van de vorige tas).



Maar al zoekend kom ik ook op ideeën. Zo zijn sommige zakken zwaar...omdat er zoveel materiaal in verwerkt is. 
Ga je ze dan op een tas stikken, die op zich al voldoende gewicht gaat krijgen, dan wordt te tas te zwaar.

Dus zat ik tijdens het zoeken naar de juiste zakken ineens met deze twee in mijn handen:



Linker en rechter. Het idee was geboren. 
Ik had het iets dergelijks al wel eens gezien maar nog nooit gemaakt.

Het leek me leuk ze tegen elkaar te stikken. Maar dan gelijk ook de binnenkant te gebruiken als vak.
Van het knalroze stofje van de tas van gisteren had ik nog een stuk over.



Er moest op de bovenkant van de ene zak een extra rand genaaid worden, omdat bij de andere helft nog een bovenzakje zat, maar dat kon.




Toen de binnenstof langs de goede kant van de bovenrand genaaid...omgeslagen en vastgestikt.



En dan kon het op elkaar. Overtollige stof weggeknipt en aan elkaar gezigzagd.



Een hengsel eraan van een broeknaad.



Ziet er origineel uit. Ik ben tevreden. oh ja...deze kost 15,00 euro.

Reacties

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten