WOYWW etuis van denim

Er zijn er al heel wat gemaakt... en geen is hetzelfde, want dat kan ik niet.
En bovendien is het saai.



Een tijdje geleden heb ik mijn stapeltje etuis afgestaan voor 'het goede doel'.
En daarna niet meer genaaid.

Nu ging ik er weer voor zitten...met die kringloopmarkt van 1 oktober in mijn gedachten.
Toch maar een paar voorbeelden maken.



Er ontstond wel wat, maar toch weet ik dan al niet meer precies, hoe ik dat

aanpakte... wat was de volgorde?



En wat deed ik bijvoorbeeld met de cirkels van de zijkanten. Waren die op maat of sjoemelde ik iets
met plooitjes?

Ja hoe deed ik dat.
Zo gaat het vaak bij mij. Ik vind opnieuw het wiel uit.
Maar dat geeft niet.



Ik laat me een beetje leiden door het materiaal.
Zoals je hier als laatste ziet.



Een schuin stuk broekspijp van een dames spijkerbroek, waar zo'n schuine zijnaad in zat.
Ik zag het liggen en dacht dat ik daar zomaar één tasje van kon maken.






En dat lukte goed. Leuk om de scheefheid te gebruiken. Het hengsel is een afgeknipte reep van een zijnaad. Mooi materiaal is denim toch!



Reacties

  1. Love your upcycling projects. Great use for the jeans. Creative Blessings! Kelly #39

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lovely project. You look like you've been very busy.

    Sharon K #41

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Looks interesting but can't find the Language translator. Have a great woyww and happy crafting, Angela x 19

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Great use of old denim! So creative!
    Hugs
    Chris #27

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel herkenbaar dat er geen een hetzelfde mag zijn. Soms wel eens vermoeiend want het zou een stuk makkelijker zijn.
    En dat je dan vervolgens niet meer weet hoe het gemaakt was, komt me ook heel bekend voor.
    Ze zijn heel leuk. Je kunt van spijkerstof zulke leuke dingen maken.

    Trouwens, een kennisje van me maakt heel veel van oude stropdassen, van kussens tot rokjes.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten