oude tijden

Mijn blog heeft me al verschillende leuke verrassingen opgeleverd in de loop van de tijd.

Zo kwam er een paar jaar geleden ineens een mail van een kennis van vroeger...van jaren her.
Ze was me op het spoor gekomen via deze blog... was dat even leuk!

We zijn gaan mailen met af en toe een poosje ertussen, maar het contact is gebleven.
Ik ken haar uit de Tri-chem tijd.Tri-chem was textielverf waar je alle kanten mee op kon.
Er zijn er onder jullie vast een aantal die er mee gewerkt hebben.

Efin..ik was daar instructrice van en gaf ook workshops met dat spul.
Deze kennis was ons 'opperhoofd' in de regio en zo kwamen we wel bij elkaar over de vloer.

Na jaren blijkt de klik er nog te zijn, hoe fijn is dat! 

Afgelopen week kwam het ervan... Een dagje samen optrekken en vooral ook bijpraten. Ik kreeg meteen materiaal waar zij niets meer gaat doen en waar ik (of de mijn omgeving) nog wel iets mee kon. Heerlijk.

én ze bracht een foto mee.... en dat is een blog waard...want toen was ik nog jong!
Grappig is dat... want ik weet nog waar het was...niet meer wanneer en ik moest even verzinnen wat voor jurk het ook alweer was..Helemaal vergeten.


Het betreft een modeshow van Trichem waarvan ik de lady-speaker was. haha, wat een woord.

Ik praatte de boel aan elkaar terwijl ieder haar pronkstuk liet zien. Wat was dat leuk.

En natuurlijk moest ik zelf dan ook iets aan. Iets geverfds. Maar omdat ik geen rooie cent had
en het gauw af moest...werd het dit. Normaal naaide ik alles zelf, maar daar had ik geen tijd voor.
Ik vond een tricotjurk die geen drol kostte omdat ie te besmettelijk was om te dragen, totaal niet in de mode en weet ik veel wat. Maar hij was te betalen en saai.

Als je schuurpapier onder de stof legt (zo vertelden we ook onze klanten al) dan verschuift tricot niet
en kun je er lustig op los met verf.... En in het wilde weg tekenen op zijn Elizabeths....
Zo werden het geschilderde kettingsteken (gaat sneller dan borduren) in een paar tinten zeegroen/blauw.
Slinger de slang over de jurk heen...Hup klaar.

Laat zoiets nou heeeelemaal uit je herinnering verdwijnen....totdat je het weer ziet... 

En ja.. we hebben natuurlijk meer herinneringen opgehaald en genoten van een dagje samen optrekken.
Voor herhaling vatbaar. Dus dank je wel Janny!

(oh wat was ik toen nog piepjong!)

Reacties

  1. Na het lezen van jouw bericht schoot me een liedje door het hoofd: Yesterday When I was young......
    maar, leuk die jurk en je herinnering. Tri-chem, ik heb het ook ooit gedaan, jaren geleden, bij iemand op zolder in Westenholte (dat was toch niet bij jou hè?) Het was wel leuk om te doen maar veel heb ik er niet mee gemaakt. Die puntjes raakten zo snel verstopt.
    Fijn weekend en groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een foto toch kan doen. Ik ken het verven niet maar je kon er aardig mee overweg.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat gaaf zeg! Zowel de jurk, als het verhaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik was meer van de tie and dye.... hahah makkelijker en nog sneller!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. tjonge, en het zijn net échte borduursels, heel gaaf. waarom bestaat dat spul niet meer?!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is er nog wel. Je kunt het vast nog ergens kopen denk ik...al is het tweede hands dan misschien.

      Verwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten