kussen van restjes

Ken je dat ook?

Allemaal lapjes in de kast waar je niets mee doet?

Maar ik heb weer een stok achter de deur om te naaien!



Ik sta op 1 oktober in de kringloopwinkel in Zwolle Zuid met een kraam.
Het is dan de nationale kringloopdag... en er wordt vooral aandacht besteed aan hergebruik.
Nou daar heb ik genoeg voorbeelden van.

Dus mag ik meedoen! leuk.

Beetje extra riesaikelun dus.

En zo trek ik mijn lappenkast open. Oude lappen komen tevoorschijn.
Resjes lappen mogen toch ook meedoen? Ja vind ik wel, anders worden restjes weggegooid.

Dit  is een 'oud' maar 'nieuw' lapje...Schatting 20 jaar geleden was dit in de mode?

Wie van jullie weet dat precies.



Maar het is nog goed, schoon en netjes, dus kan ik er een kussentje van maken.
Met een binnenkussen van nog weer een ander lapje..
en gevuld met schoongewassen vulsel uit een hoofdkussen.

Oh ja. Ik heb nog een half affig gehaakt bandje in die schattige vage groene kleur.
Op de bank 's avonds maar eens afgehaakt en zo het kussen nog versiert.

Enneh...was die groenige kleur nu niet net in de mode???

Reacties

  1. Wat leuk. Ik heb het meteen in onze agenda gezet.
    Het kussen vind ik erg mooi en ik weet nog dat onze dochter van zo'n soort stofje eens een colbert heeft gemaakt maar dat is langer dan 20 jaar geleden. Ik denk ongeveer 27 jaar.
    Misschien zie ik je op 1 oktober.
    Succes in ieder geval.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk dat je daar staat! Helaas wat ver weg, veel succes gewenst. Je kussen is in ieder geval goed geslaagd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. doe nooit aan mode mee, maar ik vind de stof prachtig.. zou er nu ook nog wel een jurk of rok van willen hebben!! zulk een romantisch patroon!!!
    prachtig kussen dus.. zie het zo voor me op een bed in een meisjeskamer!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire posts