clutch of etui van chipsverpakkingen

Deze week heb ik twee etuis afgemaakt. 
Maar zo'n etui zou zomaar als clutch gebruikt kunnen worden.



Voor de blauwe had ik de repen al gevlochten. Ik moest er nog circels van maken en ze op elkaar naaien, de bodem dichten en de rits erin. Best veel werk. 
Vooral de rits erin zetten vind ik lastig.
Want het moet goed stevig zitten en je legt het niet even onder de naaimachine.
Het moet met de hand en je kunt niet overal goed bij.



Maar het zit! en is stevig.
Deze blauw-groene heeft een donkergroene rits wat ik heel chic vind staan.
Hij is niet zo groot... lekker formaatje, ook als clutch fijn voor je telefoon en een portemonnee.

De zwartwitte  met hier en daar een zweempje kleur is ook van chipszakken gemaakt. Die zat al in elkaar en moest nog een rits.
Vaak is de achterkant van een zak niet fel gekleurd maar zwart wit met beschrijving.
Dat maakt deze etui heel leuk.



Er kwam een helder gele rits in, waardoor de kleine gele vlekjes hier en daar mooi kleur geven aan het zwart-wit.
De maat is iets anders dan de blauwe. Meer langwerpig.
Voor veel dingen geschikt.

Het is lekker stevig materiaal om je spullen in te bewaren.

Reacties

Populaire berichten