wegwerp of voorwerp

popje van elianne,  zwanger vrouwbeeldje ooit gekregen van een vriendin, plantje zelf opgekweekt.

Eindelijk hebben we de encyclopedie weggedaan... Dat viel niet mee. We hebben er indertijd een heleboel centjes voor betaald om onze bloedjes van kinderen te voorzien van intellectuele mogelijkheden.

We hebben de boeken wel gebruikt, maar dat staat in geen verhouding tot de uitgaven.
Uiteindelijk zijn die planken in de boekenkast leeg gekomen en dan gaat een mens schuiven...


glasdoosje van mijn schoonmoeder en glas 24 jaar geleden gekocht in Exloo. Plantje zelf opgekweekt.

Er komt meer lucht in de boekenkast. Gelukkig.

Ruimte om op te vullen met andere intellectuele mogelijkheden.
Daar heb ik plaatjes van geschoten...

windlichtje van de rommelmarkt. gedichten/schilderijen van dochter Anne Lies, Torso gemaakt door Elianne en bloempjes uit de tuin.

Het grootste deel van onze boekenkast is zelf gebouwd en maar 14 cm diep. Dat is ideaal.
Verder zijn de planken zo verdeeld dat de boeken niet veel ruimte erboven hebben... ook ideaal.
Maar als er dan planken leegkomen, moet je wel kijken wat er past.

plant zelf opgekweekt van een klein takje. beker souvenir uit spanje, popje Elianne, klokje die het niet meer doet. hartjesboekje van Maria. vingerhoed van mijn schoonmoeder, geel beertje playmobil

Gelukkig is dat niet zo'n probleem. 
Laatst waren we bij De Boer in Staphorst en keken onze ogen uit; wat een prachtige dingen kun je kopen voor je huis.
Maar dat kopen we niet... we hebben al veel verzameld en dat blijft mooi.
Gewoon een keer afwassen en op nieuw neerzetten en tevreden zijn.



Wat ik neer zet, heeft zelden iets met mode te maken. Meestal is het eigen gemaakt werk van onze kinderen... of iets dat dierbare herinneringen heeft. Ik ben niet zo van de prulletjes die na 2 jaar weer uit de mode zijn. Behalve dan dit glaswerk waar ik voor 'gevallen' ben... maar dan koop ik maar één en niet alle 3 de vormen bijvoorbeeld.

glaswerk hoofdzakelijk ikea, portret tekening Anne Lies. boekbloem gemaakt.

Ik bewaar graag mijn mooie dingen en door de loop der jaren krijg je steeds een beetje erbij.
Ik doe dingen wel weer weg, maar van sommige dingen neem ik geen afscheid.
Daarom heb ik daar kastruimte voor en stal ik af en toe weer eens iets heel anders uit. Zo blijft het spannend.

sierui restanten uit de tuin, soepkoppen van mijn schoonmoeder, flesje gemaakt door Elianne, kan van de kringloop en een goedkoop lampje. 

glasbol van een lieve buurvrouw. gevuld met water om de planten gedoseerd van water te voorzien.

Mooie dingen moeten een verhaal hebben
Dan spreken ze boekdelen... 

Wat verzamel jij graag en wat stal je het liefste uit?

Reacties

  1. Wat leuk al die kleine stillevens met dierbare spulletjes.
    Ik heb blikken verzameld maar heb de meesten weer de deur uit gedaan.
    Ik houd van brocante spulletjes dus als ik die weleens tegenkom bij de kringloopwinkel mogen die mee naar huis. En daar ben ik zuinig op, dus verandert er niet zo snel iets in huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, dingen moeten een herinnering hebben. Ik verzamel niet. Voor dure spullen heb ik het geld niet over. Mijn moeder vond prullen stofnesten. Dat zit nog in de genen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten