Raar.


Daar ben ik weer...
Allemaal een goede vakantie gehad... of ben je nog lekker aan het luieren?
Hallo allemaal... 

Eerst moet mij iets van het hart.


Raar is dat toch... ik heb dus de afgelopen weken niet geblogd. Wel alvast op mijn gemak in verloren uurtjes blogposts klaar gezet, maar....

......wat blijkt als ik even op mijn site kom? Dat 'Rusland' mijn blog favoriet vindt.

Want wat een zogenaamde 'bezoekers' heb ik de afgelopen tijd gehad vanuit Rusland.
Geen mens die mijn blog bekijkt, maar de verzamel/spamsites van de russen weten ons te vinden.
Zijn jullie je daar ook van bewust?

Ik heb wel eens iets geopend en ben een beetje geschrokken... want tussen rijp en groen staat mijn blog en die van bloggers die ik ken.
Mijn schoonzoon waarschuwde me niet te klikken op iets verdachts en vertelde dat dit veel voorkwam.
Niets van aantrekken dus. Maar toch vind ik het niet zo fijn dat op deze manier mijn blog over de wereld gaat. Weet één van jullie wat dit is? En hebben jullie er ook mee te maken?

Ik hoor het graag...




Reacties

  1. Nog geen hinder van gehad. Russen zijn goed in handwerk dat wel maar spam nee.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, bij mij ook veel daarvandaan. Ik klik nergens op, maar vroeg me ook al af wat nou zo bijzonder is dat het vanuit daar wordt bekeken, ik heb niet veel last van spam omdat ik verificatie in mijn reactiescherm heb ingesteld.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb het ook. Grote aantallen. Kan het geen kwaad, weet je schoonzoon dat ook?
    Mooie zonnebloemen, ook in het echt gezien?
    Fijne dag, groetjes, Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik heb er ook mee te maken (gehad) en heb evenmin een idee, hoe dat gegaan is. Ik had een week lang meer dan duizend bezoekers/pageviews en allemaal uit Rusland, of daaraan gelieerd.
    Bergen spam in mijn inbox, die ik meteen wegk(f)likkerde; openen doe ik die bende nooit!
    Nadat ik de bezoekers- en pageviewaantallenregistratieweergave (wat een woord :>) leuk voor scrabble) verwijderd had, werd het weer 'RUS'tig...
    Ik bepaal met mijn blog hoe ik over de wereld c.q. het wereldwijde web ga; hoe een ander daar mee omgaat, kan ik niet beïnvloeden. Daar is wel een oplossing voor: soppen met bloggen, maar daar pieker ik nog even niet over!
    Wel schrijf ik al een paar maanden weinig tot niets, behalve mijn zondagse bijdrage aan Our Beautiful World. Bevalt mij prima en daar draait het tenslotte om. Voor mij.
    Groetjes,

    Jeanneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, ik las het bij een andere blogger ook! Ze had contact opgenomen met Blogger. Maar uiteindelijk kunnen die er ook niks aan doen. Negeren hadden ze gezegd.

    Ik weet niet eens waar ik zou moeten kijken daar voor.
    Ik heb zelf wel een lijstje met statistieken er op staan. Maar daar staan niet veel Russen tussen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja gek is dat, heb ik ook! het valt allemaal in mijn spambak, dus ik kijk er nooit naar en ik klik ook niets aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Soms ligt het aan het kopje wat je er boven zet. Ik had een keer hete bliksem als kopje. Een recept. je wilt niet weten hoeveel spam en vreemde kijkers ik kreeg op die post!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik heb nooit spam.. wel bezoekers uit alle delen van de wereld... veel arabische..
    en ja soms ook een rus.. geeft niks vind ik, vraag me af wat ze van mijn nederlandstalige blog vinden voor zover ze het kunnen vertalen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja, ook bij mij veel Russen op bezoek. Feedjit Live Traffic Feed vangt ze niet als bezoekers, maar Blogger wel.
    't Heeft wel een positief effect op mijn fantasie ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten