popje voor ikeahuis maken Tutorial 2


Vervolg van de vorige tutorial; de camera is weer opgeladen, dus kunnen we weer.

Lees je de vorige tutorial, dan zie je waar we precies verder gaan...bij het vullen.
Na het hoofdje is het lijfje aan de beurt. Dat vul ik met rijst, omdat je het popje dan beter neer kunt zetten. Ze kan dan ook zitten. Na het vullen stik ik de grenslijnen van de armpjes en beentjes door...
Dan knikken ze beter.


 

Ik naai het vulgaatje aan de zijkant van het been dicht en ga dan de haartjes maken. Op het tekeningetje zie je dat ik in het midden (van het achterhoofd) ben begonnen met vastnaaien.
Als je in een spiraal naait, gaat het aardig goed en krijg je een volle bos haar, tenminste als je zoiets als dit draad kunt vinden. Ik heb afgelopen jaar een bol gekocht bij de Zeeman voor haar van een handpop (link) en dit voldoet prima voor een klein popje.


Het popje is klaar...maar natuurlijk moet het iets aan. En kreuk- of rafelstof is niet handig voor een peuter van 3... dus maak ik een broekje en jurkje uit een schoonmaakdoekje ( je weet wel: zo'n gekleurd vaatdoekje van geperste stof) Dat voldoet prima en kan eventueel in de was.
Omdat dit een last-minute-klus is, heb ik geen tijd voor een uitgebreide garderobe. het moet maar even zo.

Dan mag popje ingepakt... daar is ze kennelijk heel blij mee, want ze straalt.



Het blijkt een succes, er wordt meteen een kamer ingericht op de salontafel bij de jarige.


mama doet het voor...


En dan doe je het gewoon zoals je het zelf wilt.



 Knuffel in bed erbij en het feest kan beginnen, want grote zus van zeven heeft  intussen al een bloemetje gemaakt


En de taart staat klaar.
Hiep hiep hoera.

Reacties

  1. Wat een mooie duidelijke uitleg. Gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wist niet dat het zo simpel zou zijn. Wat een leuk resultaat.
    Wat leuk de jarige zo lekker bezig te zien.
    Wat leuk ook die lepelbloem.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd! En een succescadeau.
    Fijne dag, groetjes, Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed gelukt zeg! En de jarige was er duidelijk blij mee!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten