Coniferen rooien...kransen maken van de wortels WOYWW

Vandaag doe ik weer mee aan What's On Your Workdesk Wednesday.


Nou ja...Workdesk... Niet helemaal. De tuintafel van ons vakantieverblijf voldeed prima.



Want wat was het geval. We pasten deze vakantie op een boerderijtje van vrienden... en hun beestenboel. Heerlijk was dat.
Onze vrienden hadden de handen uit de mouwen gestoken dit jaar en enorme coniferen gerooid om hun huisje wat lucht te geven.

Het levert een goed stuk grond op na enorm veel werk (dat wel)...
We waren al een poos niet geweest en werden dus rond geleid.



"Er zitten nog heel wat wortels in de grond" vertelde onze vriend. Hij had nog een bult liggen en een kruiwagen vol en er zat nog genoeg in de grond.



Dan gaat het bij mij kriebelen...want wortels zijn prachtig materiaal om kransen van te vlechten.
Ik had ze zo voor het oprapen!


Maar omdat de aarde daar vrij zwart is, is het ook wel een zwart karweitje. Geeft niks. Gewoon handen wassen naderhand.
Heerlijk werk...bij mooi weer. 






De linker krans is met stevigere wortels gemaakt, de hoofdwortels zeg maar...Later heb ik daar plukjes dunne wortel aan toegevoegd.. De tweede krans is met meer dunne wortel gemaakt. Zoals wat ik in mijn handen heb op de vorige foto.



In het najaar kun je voor kransen maken, goed afgewaaide Berkentakken gebruiken of lange slierten van de Blauwe regen.

Reacties

  1. Ja super leuk!!! Kransen maken is een van mijn vele hobby's.
    Dit heb ik nooit gedaan, maar kan natuurlijk wel. Ik denk dat ze ook best lang mooi zullen blijven.
    Ik maakt er wel al eens van wortels van klimop. Ook leuk!

    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Love it! The woven wreathes look great against the wooden door :-D
    Hugs, LLJ 7 xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk - lekker buiten keutelen en 'iets doen' met wat er voorhanden is... ik ben helemaal niet zo'n 'kransen-mens' maar vind deze wortel-kransen prachtig, vooral zo tegen die houten deur. "Happy woyww" en liefs uit Zeeland, Marit #26

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Couldn't find a translate button but did it with google. Great idea for roots - they make lovely wreaths. Thanks for visiting me earlier. Have a lovely week x Jackie 17

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Great looking wreath. Looks so fabulous on the green door. Blessings for a great WOYWW and terrific week! LisaDV #28

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Such beautiful wreaths. You are very talented. The butterfly picture is great.
    April #32

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat zijn die kransjes leuk geworden en wat heerlijk dat jullie daar oppassen. Zowel voor de eigenaars als voor jullie. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  8. What an interesting post. That is a lovely looking wreath you made, I can imagine it decorated with flowers and cones and such like.
    Thanks for sharing your trip.
    Hugs, Neet 3 xx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Looks very creative - happy WOYWW

    Kathyk
    #14

    BeantwoordenVerwijderen
  10. The wreaths are so very cute together! Thank you for sharing.
    Hugs,
    Chris P #25

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten