dagbesteding 4

Even een dagje overgeslagen. Soms gaat dat zo...
Maar daar ben ik weer met het vervolg....Wordt het al saai? ok dan....!


Want ik heb nog dit leuks achter de hand. Namelijk de mateloos populaire dikkedames.

Je kunt ze op schilderijen kopen en in ceramiek... maar hier zijn ze van papier gemaakt.




En hoe doen ze dat dan...? Balonnen worden beplakt met papierstroken... wel 10 lagen dik om het goed hard te krijgen. Omdat het nauwelijks is bij te houden aan welke laag je nou waar aan het werken bent, hebben ze bedacht dat het handig is om in 2 kleuren papier te werken. En dan af te strepen als er een laag klaar is.


Daarna worden er tempexballen gebruikt voor de boezem en het hoofd, waarna de dames worden beschilderd.
De één is nog mooier/leuker dan de ander... 
En ze zijn mateloos populair begreep ik.


Zo staan ze in de vensterbank te drogen en te wachten op de volgende stappen in het 'optutten'.


Oh en kijk eens naar dat matroosje in wording... tussen al die dikke dames, haha.


In al de kleurigheid van de mode van vandaag, past zo'n prachtige pop goed. Je zou ze spontaan gaan sparen.

Als je niet van helder en fel houdt...kunnen zachte kleurtjes ook, waarschijnlijk zelfs op bestelling.

Deze vind ik het mooiste... zo gezellig!



Reacties

  1. Heel gezellig zien ze er uit. Ook mooi gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee hoor, het verveelt nog niet, leuk dat je deze dames in wording even laat zien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zijn die dames leuk en het matroosje ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ontzettend mooi zijn die dikke dames en zo knap gedaan, die matroos ook hoor.
    Het lijkt me heel leuk om zoiets te maken.
    Mijn kleinzoon heeft met Valentijn een papier maché hart voor mij gemaakt, die hangt nog steeds te pronken.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten