Stichting Focus Zwolle

(Heb je het bericht van gisteren nog niet gelezen...dan is het handig om dat eerst te lezen)

Voor Stichting Focus ga ik reclame maken.

Het is een laagdrempelige organisatie die mensen probeert te activeren om zoveel mogelijk deel te nemen aan het allerdaagse leven. 



(klik hier voor de site)

Nu zat/zit Focus op verschillende goede plaatsen in de stad Zwolle. Bijvoorbeeld een kledingwinkel van tweedehands vrouwen- en mannenkleding, waar je goed kunt slagen.
En bij Focus op kunst maken ze prachtige dingen.

Sinds kort heeft de stichting een 'oud' schoolgebouw in de wijk Dieze.
Je moet even weten waar het zit... maar je kunt er goed en gratis parkeren en het zit in een charmante oude volksbuurt met veel mooie bomen.

Het schoolgebouw heeft diverse bestemmingen, die je ook kunt vinden op de site.
En ik ben fan van dit gebouw.



Ik kom er natuurlijk regelmatig om de boekenkast bij te houden, maar de hele school heeft direct mijn hart gestolen. Het wordt voornamelijk gerund door vrijwilligers en stagiaires en een paar beroepskrachten. Die vrijwilligers hebben samen de handen uit de mouwen gestoken en het oude gebouw omgetoverd tot een licht, modern en vrolijk verblijf, waar je met plezier doorheen loopt.



Er is een restaurant waar je voor 5 euro kunt eten op donderdagavonden. Je krijgt daarvoor behalve gezelligheid ook nog eens 3-gangen.




Dan is er nog de kledingwinkel. Open op kantoortijden. Daar loop je makkelijk naar binnen en vind er een keur aan leuke vintage spullen. Heel betaalbaar allemaal.



Zoek je een leuk kadootje, dan zou je hier wel eens goed kunnen slagen.



En is er- naast alle gebruikte lokalen (ateliers) en kantoortjes...-





 .....nog een ruimte mét keuken en kinderhoek, overdekt terras helemaal in de jaren 70 stijl...

Hé hé, ik ben waar ik wezen wil.

Maar dat vertel ik morgen....

Reacties

  1. Wat een leuke tip Elisabeth. Wij gaan er zeker eens een kijkje nemen.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi gebouw. Beetje ver helaas! Fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geweldig initiatief, dit adresje ga ik zéker onthouden!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten