Leiden

We waren pas even in Leiden.... Mooie stad.



Helaas hadden we geen plattegrond dus je loopt wat rond en weet niet waar je bent.
Dat is natuurlijk jammer, maar wij zijn nog niet van die moderne mensen die dan op de telefoon precies kunnen zien waar ze zijn.

Want ik heb een oude telefoon en dan is gelijk mijn 'prik' op.



Maakt niet uit... we vinden onze weg wel en genieten erg van wat we zien.
Natuurlijk hebben we wel eens een discussie over welke weg we al waren geweest...haha.



In ieder geval was het een inspirerende middag.
Hier wat foto's van deze oude stad.  (voor zover we 'm hebben gezien dus).



Natuurlijk kun je op internet allerlei nog mooiere foto's vinden van een stad. Ik vraag me wel eens af wat dat nou is, dat je toch zélf die plaatjes wilt schieten en dan ook nog origineel wilt zijn.
Hebben jullie enig idee?


Ik weet het niet. Ik heb in ieder geval mijn goede camera meegenomen, al weet ik nog lang niet goed hoe deze werkt. Mijn man (die die ochtend al zijn 10 km had gelopen) blonk uit in geduld...
Want telkens zag ik weer iets wat op de foto moest. En hij weet dan echt niet wat ik zie...


Een keer stond hij in "mijn' beeld...haha... hij moest even doorlopen om bovenstaande foto te kunnen maken.
Maar ook heeft hij regelmatig door, wat ik leuk vind... bijvoorbeeld onderstaande fiets, daar wees hij me op.


Wat denken jullie hier nou van? Zelfs een fles Whisky voor onderweg.. Leuk he!


We zitten in een prachtig seizoen. Al dat groen. Toen we het erover hadden wat we zouden willen bezichtigen, opperde ik dat ik nog wel een daken-toer wilde... grapje. Maar ik denk dat er tegenwoordig heel wat op daken te zien is.

Zonder plattegrond ontdekten we toch nog de burcht... boven op een heuvel bij de splitsing van de Oude- en Nieuwe Rijn. Geen idee dat dit in Leiden te vinden was.
Hieronder de bomen die in de burcht boven groeien.


En als je dan de poort weer uitloopt voor het afdalen van de trap....


 Zie je dit uit de poort van de burcht...



Mooi he? Ik ben dol op oude steden.
Wat zeggen onze kleinkinderen als ze later langs deze gebouwen rijden/vliegen?






Reacties

  1. Leiden is prachtig een echte studentenstad. Een neef van ons trouwde er toen hebben we daar ook rond gekeken en genoten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke blog! Zo zijn je lezers ook in vogelvlucht door Leiden gelopen. Even lekker meegenieten. Ik vraag me altijd af hoe ze zulke idyllische plaatjes op internet kunnen zetten, als het je zelf nauwelijks lukt. Maar hier staan hele mooie plaatjes!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten