Dienblad van hout

Onze kleindochter heeft een vriend en met alle feesten is 'vriend' er ook bij. 
Hij past in onze familie en doet lekker mee.

Ik moet wel wennen aan het feit dat ik 'oma' ben van hem. Want oma zijn van je eigen kleinkinderen is logisch...
Maar net als je mama bent van je eigen kinderen en toch gewoon Elizabeth voor de buren die net zo oud zijn als je kinderen... is het normaal om oma te zijn voor je kleinkinderen en Elizabeth (of mevrouw) voor diegene die net zo oud zijn als zij, maar veel bij je over de vloer komen.
Hoe gaat dat bij jullie?



Waar wil ik heen?
'Vriend' was bij ons trouwfeest...en samen met zijn vriendinnetje (onze kleindochter dus) kwam hij aan met een kado.
Een een door hem gemaakt dienblad dat prachtig was opgemaakt met rode accessoires. Een plaatje!


Nu staat het te pronken op onze tafel.. En we genieten ervan.
Wat gaaf dat die jongen zoveel kan met z'n handen. Hij maakt mooie dingen.


De duizendschoon die op de bekers is geschikt, zijn overigens de bloemen die mijn vader aan mijn moeder gaf, toen ik geboren werd...


Zo zie je maar weer....baby of oma... een mens blijft zichzelf, in wat voor hoedanigheid dan ook. Gelukkig maar.



Reacties

  1. Mooi gemaakt. Vroeger toen 1 van de buurkinderen u tegen me zei vond ik dat verschrikkelijk, ik voelde me zo oud terwijl ik pas 25 was.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi en lief gemaakt.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super leuk cadeau. Is het meteen duidelijk waarom hij zo goed in jullie creatieve familie past.

    Zelf herken ik het wel een beetje, het oma-gebeuren. Vanuit de andere kant. Toen ik verkering met mijn huidige man kreeg, gingen we naar zijn Oma. Ik had geen Oma (ik noemde ze anders), dus dat was geen probleem. Maar als ze hetzelfde hadden geheten als mijn oma's, had ik daar wel wat moeite mee gehad. De 'oma' van mij, die nog leeft, noemen we Beppe, dus voor mijn man geen probleem. Die had een Oma en een opoe. Voor hem dus nieuw. En het gekke is dat ik het niet gek vind als mijn man Beppe zegt;)

    Ik ben tante Margriet van de kinderen aan mijn man zijn kant en tûtte van de kinderen aan mijn kant. Heeft bij sommigen lang geduurd voordat ze tante Margriet zeiden, meestal was het Margriet. Tûtte is tante in het dialect en dan officieel de veel jongere ongetrouwde zus van vader/moeder, maar dat wass bij mij niet zo. Er zijn hier dus veel tûttes op het dorp. Soms lastig als je iemand tûtte hoort roepen in de winkel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt een plaatje, wat mooi! Hij past dan zeker in jullie familie, met zoveel creativiteit.
    Bij ons loopt 'de scheiding' ín ons gezin. De oudsten zeggen u tegen ons. Dat was toen vanzelfsprekend. Maar onze jongste dochter had daar moeite mee: 'Mama, ik zeg geen u meer tegen jou. Dat zegt H. ook niet tegen haar moeder'. En zo werd ik jij voor de jongste twee, want haar 2 jaar oudere zus sloot zich daarbij aan. Oudste dochter heeft zich er met wat moeite toch ook maar bij aangesloten. Onze zoon zegt nog u, en zijn vriendin doet dat ook. Maar bij haar thuis spreekt hij haar ouders aan bij de voornaam en met jij. Ach, het maakt mij allemaal niet uit. :-)
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mijn man komt uit hetzelfde dorp als Margriet dus wij hadden geen probleem. maar toen wij trouwden leefden allebei onze opa's en oma's nog dus waren er voor de kleinkinderen heel veel opa's en oma's, dus werden die in de wandelgangen opa en oma "achternaam" genoemd en als we er waren sprak iedereen ze aan met opa en oma ook de schoonkinderen.
    Ik denk dat deze vriend graag in de familie wil blijven als hij zo zijn best doet voor zijn nieuwe oma. Prachtig vakwerk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik ben ineke voor leeftijdgenoten en voor de kinderen van mijn zussen. voor mijn en alle kinderen jonger dan 21 jaar ben ik oma al dan niet met ineke er achter.
    ik heb er geen moeite mee hoor! ik ben een oma , dus ik vind het een erenaam!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten