Quilt van jaren

De maand mei is de maand waarin we vieren dat ons kerkgebouw 10 jaar in gebruik is. Met feest natuurlijk.
Eén van de onderdelen was een high tea in het plaatselijke park, waar niet alleen gemeenteleden welkom waren, maar alle wijkbewoners. Het succes was mede te danken aan stralend weer.
Gemeenteleden namen allemaal lekkere dingen mee en dat werd royaal uitgestald op tafels. 

Sommigen klapten hun stoeltjes uit of kleden werden over de grond gespreid om lekker op te zitten. 

Mijn oog viel op dit prachtige kleed van een jong stel...
Wat mooi! Het is duidelijk een verzameling van herinneringen. En hoe bijzonder is dat.



Eén van hun moeders had het gemaakt voor de bruiloft van haar kinderen. Allerlei lapjes waren gebruikt van kledingstukken of andere stofjes die ooit een rol hadden gespeeld in de familiegeschiedenis.

Wat zullen er verhalen te vertellen zijn over dit kleed.
Natuurlijk zie je met enige regelmaat kleden op pinterest of zo.
De één nog mooier dan de ander. Maar het mooiste is toch het kleed dat jouw verhaal verteld.

Dit idee ga ik toch ook eens uitvoeren... wanneer dat weet ik nog niet.
Maar het komt op mijn to-do-list.



Dank dat ik de foto's mocht plaatsen.

Reacties

  1. ja prachtig zo'n kleed... wil ik ook nog eens doen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi zo'n kleed met herinneringen!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire posts