hergebruik glas fotolijstjes

In onze woonkamer hangen glazen panelen voor een raam. 
Ze bestaan uit dubbel glas en je kunt er van alles tussen stoppen.
klik hier voor de link van die panelen

Nou ben ik al een poosje aan het rond kijken of ik zulke panelen zie. Maar meestal, als er iets dergelijks te koop is, vind ik het te duur. Ik heb ze zelf immers al.
Ik zou ze alleen maar willen kunnen vullen met iets leuks.


Nu liep ik afgelopen zaterdag ik de Grote Kerk in Zwolle op een pop-up markt en daar zag ik glazen plaatjes met een loodrandje er om.
Ha..dat kan natuurlijk: zelf  maken.


En ineens viel het muntje. Want ik heb een doos met ongebruikte fotolijsten. Je weet wel; van die board achtergronden met glas, die beet gehouden worden door ijzeren clips.

Als je nou twee van die platen hebt, dan kunnen ze tegen elkaar.


De volgende nacht zette ik die dingen in mijn halfslaap in elkaar.. niet met lood, want daar moet ik weer naar zoeken, maar met plakplastic dat ik toch nog heb liggen.

En natuurlijk moet ik het dan in het echt proberen.
Glas goed schoonmaken ...veertjes- die ik in de loop van de tijd heb opgespaard- ertussen:
Vastplakken met ruitjesfolie (dat heb ik in huis) en dan een stilleven ervan maken.


Dat blauw is nog uit mijn voormalige keuken...met de verhuizing kon ik het niet meer in mijn keuken kwijt, maar ik blijf er een zwak voor houden.


Is best een goed idee eigenlijk. Kunnen we op voort borduren....


Reacties

  1. Heel goed idee. Ik was al lange tijd op zoek naar een raamhanger! Bedankt voor de tip.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten