dinsdag-kistjesdag - tulpen

2 vazen Tulpen kleuren de kamer. Ze vallen wel een beetje uit de toon bij die fel-rose orchideeën, maar
ze zijn tóch mooi.

(Die had ik dus bij dat glaswerk vorige week en daar passen ze ook niet bij).

Ik had een bodempje water in de vaas... niet voldoende voor de dorstige bloemen.
Dus vond ik de tulpen zó hangend. (en dan zonder water).



haha... gauw water geven, maar het komt vast niet meer goed. Ineens zag ik het voor me: hangende tulpen in mijn kistje... Ja dat past als ze hangen.

Vandaar...

Na een dag blijkt de turgor van de bloemen best in orde.
(Weet je wat turgor is? 
Grappig dat zo'n begrip is blijven hangen uit mijn havotijd...meer dan 40 jaar geleden. En dat voor iemand die altijd moeite met onthouden heeft).
De tulpen stonden weer keurig overeind. En de andere tulpen heb ik maar wat ingekort.
Ze groeien nogal hard, he!

Reacties

  1. Mooi zijn ze. Kort plukken inderdaad want ze groeien door in de vaas. Hier staan ook 3 vazen met tulpen. Genieten is dat!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk blogje over tulpen. :-) Mijn zoon werkte bij een tulpenkweker en nam nogal eens een bosje mee. Zodoende weet ik je heel veel verschillende soorten hebt, dat de vaas vaak bijgevuld moet worden en tulpen heel hard groeien! Héél leuk zo in het kistje!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire posts