praat-tafelkleed


Gezien bij Ada op haar facebook, alweer een tijdje geleden. 
Zij had het gemaakt met haar kinderen toen ze op vakantie waren. Volgens mij had ze de teksten die ze uit bladen knipten, los onder het kleed gelegd. Dat kan als het voor één keertje is... bijvoorbeeld voor een weekje of zo (of misschien iets langer?) Hieronder een foto van haar knipselkunst.



Maar ik wilde graag een kleed dat langer mee ging.

Ik heb avonden zitten bladeren en knippen. Eerst wilde ik het samen met wat jongelui doen, maar daar heb ik vanaf gezien. Ik denk dat ze het saai zouden vinden.



Toen een doorzichtig zeil gekocht en daarna kwam de klus. Met ModPodge lijmen, dat leek me het beste. De transparante versie.
Alleen hoe plak je het dan. Na overleg met mijn dochter die wel wilde helpen, hebben we het zeil op tafel gelegd en zijn in het  ''wilde weg' gaan plakken. Met de goede kant op het zeil, zodat het plaatje onder het zeil zit.



En dan een beetje zo dat als je van 4 verschillende kanten naar het zeil kijkt, je genoeg te lezen hebt over de hele ruimte.



Spannend om om te draaien, maar wat zag het er leuk uit! Ik ben er helemaal blij mee.

Nu is het volgende spannende; hoe ga ik het opruimen. Want als ik het rol (wat ik van plan ben)
dan gaat het misschien wel weer los... Dus in de lengte ophangen...kan ook natuurlijk. Alleen kun je het dan niet makkelijk meenemen voor een avondje bij vrienden of voor een gesprek in een kerksetting.



Nou we zullen nog zien. Ik denk dat ik al wel een oplossing weet. Zo weer een projectje van mijn to-do-list af.

Reacties

  1. Wat een geweldig idee. Ik dacht ze laat het gewoon op tafel liggen. Maar nee dus! Oprollen om zo'n lange kartonnen koker misschien!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gaaf! Leuk idee om ook eens in Zuid Afrika te doen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat ontzettend leuk!!een kletskleed. Echt een super leuk idee.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten