dinsdag kistjesdag



Onze Orchideeën staan weer volop in bloei. Ik had er moeite mee om ze weer in bloei te krijgen...
of liever gezegd...ik was maar aan het wachten en er gebeurde niks.

Nou is een tante van mij een ware ster met kamerplanten en elke keer presteert ze het om enorme planten in bloei te krijgen.
"Oh, ik doe er niks aan hoor...!" is dan haar uitroep als ik haar prijs om haar groene vingers
(zie hieronder een foto van een plant afgelopen periode).






Maar natuurlijk- bleek- dat ze wel een fles plantenvoeding achter de hand had... scheutje in het water af en toe.
Natuurlijk! Logisch ook, alleen komt er bij mij niks van. Ik mag al blij zijn als ik het water geven niet vergeet..(wat overigens weer niet zo erg is bij Orchideeën).


Goed. Ik heb mijn leven gebeterd. En met resultaat.
Natuurlijk ben ik te lui en te eigenwijs om ook nog eens aparte Orchideeënvoeding te gaan gebruiken.
Geen gezeur. Ze krijgen wat de pot schaft.




En zie hier het resultaat...
Zelfs het kleintje is gegroeid en wordt nog eens een volwassen Orchidee in plaats van het mini-plantje waarvoor ik het ooit kocht.



Reacties

  1. Mooi die orchideeën en ja, ik heb ook gehoord dat je ze eigenlijk moet verwaarlozen (niet letterlijk) maar dat ze het dan het beste doen. Het zijn parasieten. Nog een fijne dag en groetjes van Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat heb je dan toch maar weer mooi voor elkaar gekregen! Compliment.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire posts