Villa Augustus



Op de zonnigste dag sinds tijden trouwde de dochter van mijn zus. Feest dus en dat was de reden waarom we afdaalden naar het westen van het land.


Het werd een mooie dag met een stralend bruidspaar die na de huwelijkssluiting op een heus balkonnetje wuiven konden naar de gasten op het plein. 

Omdat we op het stadhuis wilden zijn, waren we er bijtijds. En na het genieten van de ceremonie lieten we de kersverse meneer en mevrouw met gevolg achter en togen we naar een winkel waar we nog heen moesten.

En dan.... alle tijd tot de receptie en het feest 's avonds. Dus wat te doen.

We wonen nu zo'n 8 jaar noorderlijker in het land. Toen wij gingen verhuizen uit het westen, ontdekte ik dat er zoiets al een Villa Augustus was, mét tuin. Wat zou ik daar graag gaan kijken, maar daar kwam niet van. We hebben zoveel vrienden in het westen, dat we meestal ergens gaan buurten.

Maar nu we toch moesten 'overblijven' hebben we dit plekje opgezocht.
Aan een boulevard vol met bloeiende narcissen (en dat op 29 februari) was de poort.
Tussen alle moderne 'herrie' van gebouwen vonden we dit stukje fantasie. 


Tuinen -weliswaar in winterrust, maar evengoed bloeiend hier en daar, lagen er keurig geordend bij, vol beloften voor een volgend bezoek in het voorjaar/zomer?
(want ik wil nog een keer terug)


De oude toren spreekt tot de verbeelding. Wat zou ik graag dat gebouw van onder tot boven doorzoeken...


Als je goed kijkt, zie achter de ramen nog de buizen en de trappen.

Na het wandelen door de tuin, zijn we het restaurant binnen gestapt. En daar heb ik nog wat foto's kunnen schieten.











Ik hoef er niet eens zoveel aan toe te voegen. Het was er mooi en ontspannen en bovendien smaakt de koffie én het eten er heerlijk.


En nee...ik krijg geen cent voor deze reclame...haha.


Wie van jullie  is hier al eens geweest? Te Dordrecht.

Reacties

  1. Ik ben nooit in het restaurant of de kerk geweest maar wel eens in Dortrecht. Onze zoon heeft er gewoond.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten