papier-maché schaaltjes

Eerst even een algemeen bericht. Het lukt me niet me niet meer om een kalender goed toegevoegd te krijgen, zodat je kunt zoeken op datum. Misschien heb ik in die 5 jaar wel meer gepost dan blogger aan kan? Of hebben andere blogsters daar ook moeite mee? 
Helaas voor diegene die de oude blogposts willen vinden... Het is dus nu lastig te doen.
Scrollen dan maar..!


Wat een boel kranten krijgt een mens toch door de bus.
Deze week zat ik nog een stapel door te bladeren om de gemiste artikelen, die ik wilde lezen, alsnog tot me te nemen.

Grappig dan dat de volgende dag iemand met een paar "oude kranten- schalen" op de proppen komt.
"Sonde om niets mee te doen" Tja...dat had ik nou ook, toen ik die stapel in de papierbak gooide...

Die iemand was overigens Joke (ja die van die vilthanger van vorige week).
Ze was aan de slag gegaan met iets wat we bijna allemaal wel eens gedaan zullen hebben:
lekker knoeien met papier en met behang plaksel.

Nou is bij mij altijd het punt: je kunt eindeloos dingen maken, maar dan?
Waar geef je het een plaatsje...want je hebt al zoveel staan of het is niet altijd kado-waardig wat er uit je handen komt en wat moet je er dan mee.

Joke denkt een klein beetje anders... ze wil vooral dingen uitproberen en dan wordt het in haar geval altijd een combinatie van "oude ideeën" en nieuwe vondsten.

Dus bij deze schalen?  Eerst de schalen maken van papier-maché... en vervolgens?



Ze beplakte de buitenkant met witte koffiefilters... (aha) 
"hoef je niet te schilderen".
Hoe praktisch is dat! Maar schilderen kan natuurlijk wel... ook dat ziet er prachtig uit.
(helaas is één foto mislukt, dat was een prachtig roodachtig bekervormig bakje)



En daar komt één van de toevoegingen... de koordjes met bijvoorbeeld schelpjes eraan. Leuk!



De andere toevoeging is, dat je iets in de buitenkant kunt mee plakken. Grasjes..?



Of een heel blad?



Op de inloopochtend werkten ze met de droogbloemen van Hetty... op kaarten en boekenleggers.
Wat denk je van droogbloemen op zo'n schaal? 



En -laten we wel wezen- déze schaaltjes zijn kado-waardig en kunstzinnig...die gooi je niet meer weg.



Heerlijk, allemaal weer mooie ideeën... Kijk daar doen we het voor.



Reacties

  1. Super orgineel. En prachtig gemaakt! Groetjes Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Juist, daar doe je het voor, dat ben ik helemaal met jou eens. Hier hou je iets prachtigs aan over waar je weinig tot niets voor hebt uitgegeven en toch van onschatbare waarde kan zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg mooi, leuk om kado te geven met iets lekkers er in. Fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten