Miss Lukkie

Ja je leest het goed: dit is Miss Lukkie.


En ze blijkt een zusje van deze dame.... 

klik hier voor dit popje van Lenie 

Een beetje een mislukt zusje dan..(zusjes in het echt zijn overigens nooit mislukt!) Lenie heeft de verhoudingen aangepast en dat is veel beter.


Ze komt tevoorschijn uit het breiboek van de Zeeman, dat kreeg ik toegestuurd door Lenie... al weer een poosje geleden. Ik ben eraan begonnen, dat ging niet goed. (ik ben niet zo best in patroonlezen!)


Uiteindelijk ben ik begin januari weer aan de slag gegaan; het moest me toch ook lukken?!
Pop volgens aanwijzingen in elkaar gezet (met closetrolletjes erin en al). Daarna nog kleertjes breien.
Want dat hoort! Popje is onaangekleed natuurlijk helemaal niks.


Nu is ze dus af....en echt: Miss Lukkie is haar naam.. Ik vind haar niet leuk. Het gezichtje wel, maar het lijf is niet goed. (hoewel; ze kijkt wel lief)
Dus houd ik het voorlopig maar bij poppen naaien als dat zo uitkomt en geef de eer aan alle Lenie's die dit zonder mankeren volbrengen.
Wie van jullie heeft ook een popje gebreid van de Zeeman?


Winst? 
Ik heb wel weer schik in breien...als het maar niet van een patroon hoeft.
En wat er met Miss Lukkie gebeurt? Geen idee.

Reacties

  1. Bedankt Elizabeth voor je berichtje. De naam alleen al, mooi gevonden. Och ik vindt Miss Lukkie wel mooi, een soort lange lijs. Vroeger als kind had ik 1 van stof en toen die erg vies was gooide mijn moeder hem in de vuilnisbak, ik haalde hem er net zo snel weer uit. Op t'laatst is hij toch stiekem weg geraakt, ik verdenk mijn moeder ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik denk dat er zeker kinderen blij zullen zijn met deze leuke pop. Ik denk dat zij de naam dan voortaan zo schrijven: miss lucky. Verkopen, of cadeau doen...er zijn zeker mensen die er graag tegenaan gaan kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn moeder maakte ze ook, lelijk of niet er was altijd een kind die er mee wegliep . . . en nu? laatst kwam ik er weer een tegen op zolder, schoondochter was er meteen weg van, voor een volgende generatie

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten