knuffels maken en ouder worden



80 is ze geworden! Mijn vriendin Clara.
Als ik kom, zit ze aan tafel met lapjes voor zich.


En ik zie hoe het bij haar gaat, zoals bij zoveel moedige vrouwen:

Ach, stilzitten is ook zo wat, he? Ook al laat je gezondheid steken vallen, dan hoef je dat zelf nog niet te doen. Maar soms ben je breien zat, is puzzelen ook wel even klaar, is er niks leuks op tv.

Dan kun je altijd nog wel iets anders verzinnen. De oude patronen worden weer opgezocht en er is vast ergens een lapje in huis.


Dus wordt er weer gepast, geknipt en genaaid. Met de machine en met de hand.



Deze twee knuffels zijn er al. En de 3e wordt onderhanden genomen.

De volgende keer is er weer een tas die wordt gemaakt van leer...maar nu is dit aan de beurt.

Petje af voor al die vrouwen die de draad maar op blijven pakken.

Reacties

  1. Fijn dat die mevrouw niet gaat zitten mokken over wat ze niet meer kan maar wat ze wel kan nog doet. Mooie beestjes. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig, wat een leuke knuffels. Ik ben nu 71 maar hoop ook nog heel lang door tevkunnen gaan met mijn knutsel dingetjes. Respect voor deze dame.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi blog, dank je wel.
    Over 9 jaar hoop ik ook 80 te worden (wat is dat oud als je dat getal zo ziet staan ;))!)
    Lijkt me heel fijn om dan nog met mijn hobby's bezig te kunnen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten