kaartje en meer gedoe(del)


Er zijn mensen die "het" veel beter kunnen. Ken je dat gevoel? 
Zeg je dat regelmatig tegen jezelf of een ander?
Want "die mensen" kunnen het dan "mooier, langer, groter, regelmatiger en professioneler".... 

Er zijn zelfs bedrijven die het beter kunnen. Neem nou bijvoorbeeld het schilderen van borden.
Of het vlechten van manden. 
Stap maar een X of een A binnen en je vind het oorspronkelijke handenarbeid idee kant en klaar in het schap, voor een spotprijsje.
(Ontmoedigd me wel eens; waarom worden alle leuke originele ideeën ingepikt door machinale massaproduktie?)

Er zijn mensen die fluitend hun boekhouding op orde houden, die alle tijd uitkopen of iedereen bezoeken. Er zijn mensen die alle ballen tegelijk in de lucht houden en een perfect huishouden voeren. Er zijn mensen die snoepen en toch dun blijven.
Er zijn mensen die "het" veel beter doen.
Wat zijn we toch goed in vergelijken.

Maar waar gaat het nou om? Toch gewoon dat jij jij bent, met joúw talenten en mogelijkheden?
Met jou tempo en ritme en dan tóch iets ervan maken?

Wat heerlijk dat we allemaal verschillende mogelijkheden hebben... en dat dat mag.
Dat jij ergens heel goed in bent. En dan moet je nu natuurlijk niet zeggen: "ach, anderen kunnen het veel beter.." Daar gaat het helemaal niet om. Want wat jij doet, maakt, kan, dat mag er zijn.
Gelukkig. En het is nog leuk/goed/mooi ook! Zeker als je er plezier aan beleeft.


Wat een toespraak... Hoe kom ik hier nou weer bij?
Nou,ik plakte dit doedel-kaartje (bovenaan) in het vak en begon toen met:

"Er zijn van die mensen, die dat heeeeel netjes kunnen: doedelen.
Nou is dat geweldig, maar dat gaat mij dus niet lukken.

Ik kan me daardoor laten ontmoedigen of zomaar...."

Snap je het nog! De preek was voor mezelf...maar ook voor jou.
Als afsluiter nog een foto van een WC boek dat bij ons in de WC ligt, en waar iedereen in mag schrijven...(gemaakt door Maria)
En waar ik telkens een stukje in doedel... haha... dat is nog eens een bezigheidje op de wc.





Reacties

  1. Geweldig vind ik jou doedels. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt helemaal gelijk hoor. Die preek past ons allemaal.
    Zo een boekje op toilet geeft soms de leukste ideeën! "Boedel mee op de WC".

    Groetejs, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een fijn blogpostje ! Daar heb je wat aan . En trouwens , ik vind dat jij heeel leuk kunt doedelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi berichtje. Helemaal mee eens. Maar jouw doedels vind ik ook erg mooi. Het mooie van iets zelf maken is dat het persoonlijk is, en dat is alles wat je bij de A of de X koopt niet (tenzij je er dan zelf weer een creatieve draai aan kunt geven ;-) )

    Wat een leuk idee zo'n wc boekje.
    Fijne dag verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat kan jij ontzettend leuk doodle maar....vergeet je dan niet wat je eigenlijk moet doen op de wc? Ha ha.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat heb je heel mooi gezegd! Ik ben het ook helemaal met je eens.
    Dergelijke, unieke, creatieve doedels, daar kunnen X en A toch een puntje aan zuigen?! Bij hen bakken vol uniforme handel. Heeft niets met origineel of handwerk te maken, wel met massaal 'dik doen'; precies zoals jij al zei.
    Vooral lekker doordoedelen! Zij, X en A en aanverwanten, kunnen wat mij betreft de pot op :>)
    Groetjes,

    Jeanneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh zo herkenbaar! Doedel jij maar lekker door en geniet ervan, Ik vind ze erg mooi

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten