nieuwe kaarsen van oude kaarsen


Heeeeel lang geleden had mijn man dit al eens gedaan...: kaarsen maken uit oude kaarsen.
Hij gebruikte daarvoor toen conservenblikken.

Nu hadden we weer een aardig voorraadje gesmolten kaarsen en daar 'moesten' we iets mee.


Hergebruiken dus.

Ik ben naar een knutselwinkel gegaan en heb er kaarsenlont gekocht. Ik wist niet dat ze dat in verschillende diktes hadden.
Maar de winkelmevrouw adviseerde mij een dikker lont voor een dikkere kaars. OK!


Toen was het mijn mans beurt. Tussen de kerstbedrijvigheid door nam hij het aanrecht over en smolt de oude kaarsen om au bain marie. Dat ging prima.


Blikken hadden we gebruikt om dat zo te doen en dus was de vraag: waar kan het in gegoten worden.
Glazen potten dan maar.

Het resultaat is leuk!
Het enige is; Kunnen die potjes tegen de hitte van een vlammetje? Ik hoop het. We gaan het uit proberen.
(ik beloof, ik zal er niet bij weglopen)

Reacties

  1. Het zier er leuk uit. Het is te hopen dat het vlammetje genoeg lucht krijgt dan doen ze het wel denk ik. Anders in een stevige plastic zak het glas stuk slaan met een hamer (heel voorzichtig natuurlijk)
    Hou ons op de hoogte.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij de Ikea verkopen ze ook kaarsen in glas. Dat ging goed, maar ik adviseer je wel om er iets onder te zetten. De onderkant kan warm worden en het zou toch jammer zijn als het op je tafel inbrand. Heb ik n.l. een keer gehad met waxinelichtjes.
    Groeten, Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi zijn ze, ik de k wel dat het tegen die hitte kan. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En.... Konden de potten ertegen?? :)
    Vast wel, ik gebruik ze ook, én ze worden ook in de fabriek met warm/heet spul gevuld. :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten