kralentasje




Afgelopen dinsdag liep ik even langs bij Ans. Deze dame "op leeftijd" heeft op dit moment een slechte gezondheid. 

Ook al laat haar lichaam het afweten, haar hoofd is helder en de zin in dingen bedenken en maken is er nog steeds. En dat als je een eindje in de 80 bent....

Ze was bezig met een truitje te mazen. Toen we het er over hadden, kwam het volgende tevoorschijn:

beursjes in wording van garen en kraaltjes


Eerst de kraaltjes rijgen (eindeloos werkje lijkt me dat) en dan haken.
Dat is nogal wat telwerk.In de toer heen én terug zitten dezelfde hoeveelheid kraaltjes, dat maakt het ook mooi.


Het ziet er luxueus uit (en voelt ook lekker: dat gewicht op je hand)



De foto bovenaan deze blogpost is trouwens anders gemaakt, maar wel door Ans. De kraaltjes zijn op stramien geborduurd.

Ze heeft het geleerd van buurvrouw Jenny, waar ik ook wel eens iets van heb laten zien.
Klik hier voor die blog over haar werk

De technieken zijn wat verschillend, maar voor allemaal heb je veel geduld nodig.(en kralen)
Als ik dit zo zie, voeg ik al weer wat toe aan mijn to-do-lijst. 
Het gaat gelijk borrelen in mijn hoofd: ik zie mogelijkheden, maar of er ook van komt?

Reacties

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten