gezegend 2016


Wat een herrie is het... op dit moment dat ik het schrijf is het kwart over 12; nieuwjaarsdag dus.
(Als jullie het lezen, zitten we al weer een aantal uurtjes in het nieuwe jaar. Gek idee; tijd)!


Na alle zware knallen de hele dag door, zijn nu de sierknallen niet van de lucht....
En wij? Wij hebben de gordijnen dicht... het komt er evengoed wel doorheen.

(Nog even een paar jaar volhouden, dan is dit consumentenvuurwerk verboden... zou dat even mooi zijn!)

De laatste 2 dagen van december heb ik lopen verzinnen: als ik nou eens ernst maak met het afmaken van dingen waaraan ik begonnen ben. Dat zou niet verkeerd zijn.
Dus ben ik meteen maar van start gegaan... spijkerbroek repareren van onze zoon. Of ik er nieuwe zakken in wilde maken....ok! Meestal blijft zoiets liggen, nu maar meteen doen.



Hoe creatief ben je dan...: gestreept stofje opgezocht, haha.



Die spijkerbroek lag er nog niet zo lang, maar enkele andere kledingstukken wel. Gelijk gedaan.
Zo, dat is een goede oudejaars-uitgang.

Het popje dat ik al aan het breien was, was terzijde gelegd voor andere dingen. Dat heb ik weer opgepakt. Want ik wil toch een keer een leuke foto sturen van dat popje aan Leny, die me het patroonboekje stuurde. En dan kunnen mijn kleinkinderen er eindelijk mee spelen.

Nog wat noodzakelijke mailtjes versturen...
Even wat bakken voor nieuwjaarsdag... Ik werd zowaar productief op deze laatste decemberdag.


Ik heb koffieverpakkingen staan schoonmaken, want die lagen er al weer een tijdje. Kan ik verder met mijn vlechtwerk.

Mijn man had er ook zin in... alle kaarsen zonder lont of als plumpudding in elkaar gezakt, hadden we verzameld... en zijn nu weer kaarsen in potjes.


Tja... wat heb jij op je to-do-list staan? En dan bedoel ik: waar je aan begonnen bent en wat nog af moet?

Nou ja... ik hoop dat je minstens een jaar de tijd hebt. Goed nieuwjaar.

Reacties

  1. Geloof het of niet, ik heb me ook voorgenomen, dingen nu toch echt af te werken.
    Bij mij gaat het dan hoofdzakelijk om borduurwerken en quilts.
    Borduren en patchen? Graag! En dan stopt het.
    De afgelopen week heb ik "al" 3 borduurtjes afgewerkt, nu verder gaan op de ingeslagen weg.
    Alle goeds voor het nieuwe jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jullie wensen we ook een zegenrijk 2016 toe.
    Hier vreselijk veel vuurwerk. Zowel knal als sier. Tot in de vroege uurtjes. En nu hoor ik mensen de restjes opmaken en de straat vegen. Deed iedereen dat maar die afgestoken heeft.
    Goed bezig! Ik moet nodig een bungelknuffel afmaken. Niet veel werk, maar blijft wel liggen. Dat is het laatste voor op het geboortebord van mijn jongste neefje.
    Verder ligt er nog een rok en jurk te wachten. Geknipt en al. Nu nog in elkaar naaien.
    Laatst kocht ik in de kringloop het boek 'mijn gehaakte pop' dat wil ik zo graag maken. De genaaide versie van de Knippie is ook super. Zo ligt er nog wel meer te wachten .... dingen waar ik nog aan moet beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De beste wensen voor 2016! De een houdt van het ene, de ander van het andere. Wij hebben, hoewel we vinden dat er veel te veel geld aan wordt besteed, genoten van het vuurwerk in onze buurt en ons dorp.
    Fijne dag, groetjes, Thea.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Van afstand even staan kijken maar voor mij hoeft al die herrie ook niet met alle rotzooi die ervan komt en tijden blijft rondzwerven. Dat geld kunnen ze beter ergens anders aan besteden.
    Leuk van die klusjes. Voor zakken gebruik ik altijd katoenen tasjes die je soms in de winkel krijgt.
    Ik heb ook nog zo'n klusje, leren zolen onder mijn sloffen zetten.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten