gebreid kussen

In deze koude maanden hebben we behoefte aan warmte. Knuffelwarmte het liefst.
Veel warme stoffen, kachel hoog of een houtvuurtje aan, kaarsjes aan en gordijnen dicht.

Daarbij past ook een warm interieur. Kan het in de zomer allemaal wat luchtiger, met katoenen en linnen; in de winter mag er wel een vachtje liggen of een zwaar gordijn dicht.
Dan mag er wel een lekker kussentje op de bank.


En daar ben ik waar ik wezen wil.
Ik kreeg deze gezellige foto's toegestuurd van Tanja.
Wat een lekker patroontje! Ziet er heel goed uit.

Op mijn vraag of het misschien van een trui was gemaakt of zo, kreeg ik gelukkig dit (fijne) antwoord:


"Het kussen heb ik gebreid van Zeemanwol.
Drie kleuren die ik niet kon laten liggen...
Nu brei ik uit een altijd mee verhuisd breipatronenboek: voorkanten inbreien en achterkanten grijs".

Leuk: lekker breien voor een mooi kussen.
Natuurlijk is een trui ook veranderbaar in een kussen, maar dit is beter, geeft veel meer voldoening.

En dan nog, dat een breiboek zo lang favoriet kan zijn, is toch ook gaaf! Net als een goed recept dat je telkens wel wilt maken. Lekker "thuiselijk".



Reacties

  1. Mooie kussens, echt iets voor nu.........
    Ik neem ook vaak wol mee "van daar" omdat ik de kleuren zo mooi vind. Later beslis ik dan wel wat ik ervan maak.
    Fijne dag....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk om op de bank te zitten met breipennen in je handen en lekker laten gaan.. als het een makkelijk herhalend patroon is kun je ook je gedachten laten gaan.. maar anders moet je blijven tellen hoor ;-)

    Groetjes van Priscilla
    creatodapris.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is een lekker kussen voor op de bank en nog betaalbaar ook.
    Nu heerlijk breien en straks een fijn steuntje in je rug.
    Win win
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire posts