bakken!

Dit weekeind kregen we nogal wat visite. Daarvoor ben ik maar eens aan het bakken gegaan.

Het is zo'n succesbaksel waarvan iedereen zegt: 'm dat is lekker!
En ja, dat is natuurlijk leuk voor iemand die niet zo'n uitzonderlijke kok is.

Eenvoudig moet het zijn.



Dat is gelukt.

Hier is het recept:

70 gr suiker
2 eieren
120 gr bloem
100 gr boter (of 100 ml olijfolie)
theel. bakpoeder
2 eetl. marmelade

Klop de eieren met de suiker tot het echt een beetje opstijft.
smelt intussen de boter (olie hoeft natuurlijk niet te smelten)
voeg de boter/olie en de bloem in afwisselende hoeveelheden toe.
(half boter- half bloem, rest van de boter- rest van de bloem)

Schep de bakpoeder erdoor en daarna de marmelade

Oven op 175 oC voorverwarmen en dan 28 á 29 min bakken.

Als ik het voor 'doordeweeks' maak, vul ik twee vormen met een half laagje. Je krijg dan een half hoog cakeje. Als ik het voor 'weekends' maak, doe ik bovenstaande hoeveelheid in één vorm.
Dan worden het van die mooie hoedjes-cakejes.
En natuurlijk als er feest is, maak ik twee vormen tegelijk (en daarna nog eens en daarna nog eens haha) met hoedjes-cakejes.

En jullie weten ook wel dat je marmelade kunt vervangen door bijvoorbeeld abrikoos of appel. Of met nootjes kunt vullen en ga zo maar door.
Veel bakplezier.


Reacties

  1. Heb het receptje over gekopierd , ik ga dit ook eens proberen ,ziet er lekker uit groetjes

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten