engeltjes maken

Je hebt engelen en engeltjes.
Daar zit echt verschil tussen.
Engeltjes zijn een soort van sprookjesfiguren die we als mensen bedenken maar
engelen zijn echte levende dienstknechten die Gods bevelen uitvoeren en Hem dienen.



Nou ja... dat verschil is belangrijk.
Want met echte engelen valt niet te spotten. Met God zeker niet.

Ik denk dat we ons dat moeten realiseren als we onze engeltjes maken en in de boom hangen.
Mensen willen graag aansluiten bij die "engeltjes" die zongen in die donkere nacht over dat "schattige kindje" dat werd geboren. Heel romantisch.



Maar realiseren we ons dat dat Kindje God Zelf was, die op aarde kwam om ons probleem van leven en dood op te lossen?
De barricade van kwaad van ons, mensen tegenover God heeft Hij, eenmaal volwassen mee de dood ingenomen  aan het kruis.
Zo is de mogelijkheid van eeuwig leven in vrede met God terug.

Ik ben vrij...
Deze maand heb ik daarvan het voorbeeld gezien.
Mijn schoonvader is gestorven in de armen van deze Jezus...en wat ging daar een rust van uit ondanks dat zijn lichaam het niet meer verder aankon.

klik hier voor een youtube

Jezus leeft en wij met Hem.

ok...engeltjes... maar ik hoop dat jij weet wie Jezus werkelijk voor jou is.



Allemaal gezegende voorbereiding van kerst

Reacties

  1. Wat fijn als je dat kunt zeggen. En zo zien we ook uit naar Zijn wederkomst. Gezegende kerstdagen toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten