WOYWW tassen van chipszakken

What's On Your Workdesk, Wednesday.

Het wordt weer tijd om mijn voorraad aan te vullen. Als er eens een markt opdoemt waar ik op wil staan, moet ik een kraam kunnen vullen. En ik heb nog wel wat...maar toch.


Dus zal ik mijn tassen maar eens af gaan maken.
De tassen waren al gevlochten en wachtten op de goede combinatie van rits en handvatten. Want die moeten qua kleur matchen.


Dus op de fiets naar de stoffenbeurs, alle stoffenkramen voorbij gelopen (ik heb mijn kasten immers vol met lapjes!) en alleen het hoogstnoodzakelijke gekocht: ritsen en naaimachine naalden.
Dat is even voldoende.


Het is nog een hele klus om zo'n tas goed af te krijgen. Inmiddels heb ik heel wat nagedacht over hoe de rits erin moet (met de hand) en hoe de riemen er op genaaid moeten worden (met de hand) maar het blijft elke keer weer een uitdaging om het degelijk voor elkaar te krijgen, zodat het bestand blijkt tegen intensief gebruik. 
(Ik heb nu een hele poos zelf zo'n tas in gebruik en ben heel tevreden over. Hij is stevig en handig in gebruik.

Dan de blauwe rits bij blauw band.... die zijn voor een zilveren tas. Van koffie verpakkingen.


De tas hieronder, daar ben ik niet tevreden over... Er komt alsnog een rits in met een roze band. Daar vrolijkt ie vast nog meer van op.

Reacties

  1. Super leuk en echt jouw handelsmerk hè, die chips-zak-tassen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fabulous recycled bags Elizabeth...a lot of work goes into them, but very useful when they are finished. Happy WOYWW, enjoy your week RobynO#25

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze tassen zien er alweer super leuk uit!

    Groetjes, Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Great to find you are just as keen on upcycling as I am. I am intending to make all my arts and crafts this year without buying anything new for a year - 10 months to go. Love your bags.
    Jackie #21

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow, I love your photography...so light and bright, it makes your crafting look amazing. I'm also only a stash busting kick this year...I'm not buying any more fabric :-)
    Hugs, LLJ 10 xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Your bags are beautiful, so colourful and very unusual.
    Enjoy your week.
    Hugs Lisax #19

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Echt heel leuk heb zelf ook nog eens een poging gewaagd maar vond het een hele klus ,die onderste tas is juist hartstikke vrolijk

    BeantwoordenVerwijderen
  8. For some reason your blog wont translate to English for me so I am just looking at the pictures and it looks wonderful what you have made
    Bridget #1

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Love these! So very pretty and practical. Creative Blessings! Kelly #42

    BeantwoordenVerwijderen
  10. geweldige tassen weer!!!
    staat toch eigenlijk veel mooier zulk band als hengsel aan je tas...ik maak ze altijd van zelfde materiaal als ik de tassen maak.. dus plastic zakjes...maar dit staat veel professioneler!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Erg mooi en veel plezier bij de afwerking. Inderdaad een klus met de hand. Fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh you clever thing! I like the bright pink with the last bag, and I think like you that the blue is perfect for the coffee bag. I can't imagine how long these take you, they are beautifully done.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuke tasjes! Gevlochten van lapjes? Hardstikke leuk!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire posts