Dinsdag- kistjesdag; vrouw uit hout



Het is jaren geleden dat mijn man voor zijn werk een onderzoek moest doen in Santo Domingo naar vrouwenhandel.
Het was voor mij wel afzien, want we hadden een jong gezin. 
De zevende was op komst en de oudste was 12. 

Het ging allemaal best, maar ik was maar wat blij dat hij weer heelhuids in Nederland aan kwam.

Het was heel hard werken geweest daar ver weg...van 's morgens vroeg tot en met de avonden ging het team door en kon één en ander oplossen.





Hij bracht dit vrouwenbeeld mee. Er is zoveel armoede daar...en dit beeld herinnert ons eraan dat vrouwenhandel nog steeds niet voorbij is. Helaas zijn zoveel vrouwen op de wereld slachtoffer van allerlei groot onrecht.


Daarom een ode aan al die vrouwen, die uit het goede hout zijn gesneden en moeiten doorstaan. Voor hen die opkomen voor zichzelf en voor anderen. Ik hoop dat ze nog steeds of weer opnieuw hun hoofd op kunnen heffen en mogen leven in vrede en welstand.

Ook de vluchtelingenvrouwen hier in Nederland. Dat gun ik ze van harte.



Het papier achter het beeld is pakpapier van een bos bloemen... hier heb ik ook de ster van gemaakt.

beschrijving daarvan vind je HIER

Reacties

  1. Mooi en zeker waar. Die ster is ook prachtig. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie smaakvolle decoratie voor zo'n beladen onderwerp.
    Prachtig dat je man iets kan bijdragen aan de nood van de vrouwen daar en jij nu op je blog door er meer bekendheid aan te geven.

    BeantwoordenVerwijderen

  3. Voor die vluchtelingen wens ik dat ook van harte! Je zal het maar zijn.
    Mooie ster heb je gevouwen maar jemig wat een "wereldreis" om te ontdekken hoe die gemaakt moet worden. En ik wilde alleen maar even kijken of er ook een draadje of i.d. in moest. ;-D
    Fijne dag, groetjes, Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig beeld en een mooi stukje van jouw hand. Ik heb precies het zelfde gevoel hierover

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire berichten