WOYWW De Kerstvloed

Bij het rondkijken op internet bij mijn collega blogsters kwam ik een leuk item tegen.


Misschien is het jullie al opgevallen in de kantlijn.
WOYWW

Dat betekent: What's On Your Workdask? Wednesday

Als je op die button rechts klikt en even scrolled, krijg je een keur aan blogs met daarin foto's over wat de blogsters bezig houdt of wat ze aan het maken zijn.

Ik heb me in de rij gevoegd en ga dus meedoen.

Wat is vandaag aan de orde bij mij?

Over een maand ongeveer gaat er een film in première waar onze kleindochter een belangrijke rol in speelt...
De film heet De Kerstvloed en vertelt over een overstroming van Groningen op kerstavond 1717.
Duizenden mensen kwamen om in Groningen en in Noord Duitsland.

Het bizarre was, dat er voor was gewaarschuwd.

De film vertelt dat verhaal. Het is niet droge geschiedenis maar ook een verhaal geworden van personen. Hoe het ging.
Onze kleindochter is zo'n "in levende lijve" persoontje, ze representeert de ellende.

De film is voorlopig nog niet in de bioscoop...
Maar de première is dus aanstaande.
En dan mogen ook opa en oma mee.

En er moet een jurk komen voor onze kleindochter.


Eerst zou de dag in september zijn, dus koos ik voor een zomers kleurtje... maar de datum verschoof.
Ik ben nu naarstig aan het breien geslagen voor een vestje over de jurk en ben vandaag bezig geweest
om te bedenken hoe ik de jurk zelf ga aankleden.
Nu is ie nog te saai.


Vandaag mijn naaitafel vol blaadjes.


Er moet nog een petticoat onder en dan twijfel ik weer... Want ik heb stijve cremekleurige tule én ik heb nog de zachte tule van mijn bruidssluier (is al bijna 40 jaar oud dus...).
Die laatste gooi ik in een stijfeltje en dan maar eens kijken wat het 'doet'.
Zou het voldoende zijn.. Punt is: het vestje wordt echt wit en geen creme, dus toch liever een witte onderrok. 
Nou ja... we zullen zien wat het wordt.

En of het met die blaadjes wat wordt, ook dat zullen we zien. 
Eigenlijk wil ik zondag de jurk klaar hebben met alles er op en eraan.....

Wil je alvast een voorproefje van de film (opname momenten)
... dan kun je HIER alvast een kijkje nemen.

Reacties

  1. Such pretty detail on that gorgeous blue dress! Love it. Happy WOYWW! Sandy Leigh #40

    BeantwoordenVerwijderen
  2. What a pretty dress! The leaves look lovely too!
    RosA # 10

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb eigenlijk nog nooit van die vloed gehoord! Ga straks het linkje volgen. Het heeft mijn interesse wel omdat Veenendaal(mijn dorp) ooit ook door een vloed verrast is. Ben benieuwd of je hem afkrijgt zonder te stress, die jurk. Waar heb je nou voor gekozen qua onderrok?

    Wat een leuk idee: WOYWW

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk dat je met WOYWW meedoet.
    Trotse Oma! Ik ga zo gelijk even naar de video klip kijken.
    De jurk wordt prachtig. De kleur is mijn favorite kleur. (Ik ben ze;fs in het turquois getrouwd). Hopelijk krijgen we te zijner tijd een fotootje van de filmster in haar prachtige jurk. Hoe oud is ze?
    Grotjes en tot ziens,
    Lisca#20

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I love your baskets, one day i would like to make a rope basket but that would require another desk hahahha
    Bridget #1

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Welcome to WOYWW and thank you for sharing your desk.
    How exciting to have a film star in the family!!! Love the dress colour.
    Have a good week
    Christine
    Bishopsmate #57

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire posts