geborduurd gedicht

Ik kreeg via haar dochter foto's van het borduurwerk van Martha.
Haar dochter vertelde dat haar moeder dit gedicht voor al haar kinderen op verzoek had geborduurd.



Het gedicht - afkomstig van Hans Werkman- is ook heel aansprekend.
Ontroerend zelfs.
Het komt uit zijn bundel "Duizend bunder nieuwe klei" (uitg.Kok -  ISBN 90 242 2436 1)
Ik denk dat het alleen nog tweedehands te krijgen is, want de bundel dateert al van 1984.

Martha verteld hierbij:

De belofte van een nieuwe hemel en een nieuwe aarde, die zowel
in het Oude- als in het Nieuwe Testament wordt gedaan, 
wordt in 'Groninger Hogeland' door Hans Werkman verbonden met het land van zijn jeugd.

In een 'wensdroom' projecteert hij het Groninger landschap en de dorpen uit zijn leven
naar de beloofde toekomst. Openbaring 21: 1, Jesaja 65: 17

Ook is het, het land van mijn jeugd in Uithuizermeeden.
Samen met Hans ging ik naar de lagere school, zij het in verschillende klassen.
Samen zaten we ieder bij onze ouders in de kerk en konden we naar
een rond glas-in-lood raam kijken, waarop stond:
'Uw Woord is een lamp voor mijn voet en een licht op mijn pad'.

Zijn gedicht 'Groninger Hogeland' is mij dierbaar om zijn geweldigie inhoud,
zij het met een kwinkslag.
Zijn wensdroom is ook mijn wensdroom en ik denk, van velen met mij.

Ben ik niet rijk gezegend om dit gedicht van het Hogeland geborduurd en wel
door te kunnen geven aan onze kinderen?

Martha.




Dank je wel, Martha, dat we mogen meegenieten van deze boodschap en al het werk en de liefde die hier vanaf straalt. 

Maandag nog wat moois van Martha.

Reacties

Een reactie posten

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire posts